Barndom

Barndom vad är det??
När räknas det inte som barndom längre?
Är det tills man blir 15 år,18 år, 20 år ??

Jag var iallafall upp till Mor och Far idag för att hämta lite flyttkartonger
och två stycken hyllor som jag verkligen behöver!!
Och hyllorna stog ute i stallet, och idag när jag gick in där och skulle
rota fram allt så väckte det minnen och känslor hos mig!! Jag var
till och med tvungen att sätta mig  ner bredvid boxen och samla
mina tankar,kraft och mod.

Pappa byggde hela stallet enbart för mig, så att jag kunde ha mina
hästar hemma på gården istället för att hyra stall hos någon annan.
Och vi hade en invigning när stallet var klart och jag ÄLSKADE/ÄLSKAR
stallet jätte mycket. Jag tillbringade mer tid där ute än i mitt rum inne!
Ja jag sov till och med ute istället ett par gånger =)

Och våran hökulle som ALLA verkligen var rädda för, alla trodde
bestämmt att det spökade där =) Men visst en hökulle uppe i en lada
när det är mörkt, det vill nog ingen vara med om =)

Dom fina skyltarna vi beställde till hästarna <3 Den fina lilla mysiga
sadelkammaren där man har setat i timtal och puttsat träns,sadlar
och grimmor =) Det var livet DÅ!!!

Att få jobba hårt som fan varje dag på häst ryggen, ja jag bugar och bockar
för att jag en gång i livet fick vara SMAL och SMÄRT!!!

Jag vill rida igen!! Känna den där käsnlan!!!
Jag hade tårar i ögonen idag när jag stängde dörrarna till stallet efter mig.
Jag fick tillbaka blickar när jag sålde mina hästar.
Hur mysiga stunder jag hade med dom!!
Ja ALLT....

Ge mig mitt HÄST LIV tillbaka!!!!
Jag saknar det så mycket,det är ett tomrum som ej kommer kunna
fyllas igen något mer!!


   
   
   

Stallet klart och det gjordes av pappa <3

Tyvärr så blir det bara användt till föråd just nu och mina gammla
hopprosetter sitter kvar,hur dammiga som helst =/
Sadeln och allt står orört sedan sista hästen åkte.
Jag har inte kollat på dessa saker sedan dess, förens nu!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tills du träffa mig...



Så förstörde jag din dröm,sorry:(



2010-06-10 @ 01:08:30
Postat av: Anonym

det där tar vi tag i till nästa sommar gumman, eller vad säger du ? :D

2010-06-10 @ 21:50:41
URL: http://gazela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0