11/1-2010

Det blev ingen ur städning av julen igår. Hade en sådan där slapp dag som man kan kalla bakis dag fast man inte är bakis..haha  ja det därlät konstigt jag vet. Men ni vet när man är lite slö och man inte har så mycket ork till att städa och det ena och det andra. Man bara vill ligga och kolla på tv och slappa. ja en sådan dag var det, så stprt sett hela dagen så satt jag med anton i famnen och kollade på massa olika saker på tv.

Sen på kvällen så kollade vi på johan falk filmen sm visades på tv 4. Och den var riktigt bra tycker jag så nu lär jag kolla på alla de andra åxå..haha

Anton fortsätter att vara duktig med att sova hela nätterna. Och idag ska vi till bvc och väga och mäta så får se hur stor han blivit nu då....jag anar att de kan vara mycket som skiljer sedan förra gången för nu tycker jag både kinderna och hakan blivit betydligt mycket  större =)

ska väl kanske lägga mig och mysa med anton i sängen ett tag nu och pussta ut efter denna morgon.
För så här ser en morgon ut hos oss när jag är själv med barnen:

Gå upp klockan 7.00 - 7.30
Ge anton mat och byta blöja och tvätta och sätta på nya kläder.
Ge alexander frukost
Byta blöja och borsta tänderna, sätta på nya kläder.
Fixa till mig själv.
Leta reda på alla utekläder och skor m.m
Sedan klä på alexander alla ytterkläder
Sedan anton i ytterkläder.
till sist är det min tur att hoppa i ytterklädrena
sedan är det en historia för sig att få ut vagn,barn och packning till bilen som står i ett trångt garage, så är man själv så får man sätta in allt i skyffen och köra ut bilen och sedan sätta barnen på rätta platserna i bilen sen =) haha ja du det är som ett pussel som går på tid för kl. 9.00 ska alexander vara på dagiset. Så idag kom vi bara 6 minuter försent!!!! Inte lätt att passa tider inte...

Nej nu kallar sängen efter mig, få se om anton vill vila lite eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0