Fredag

Vi är redan inne i Oktober månad och jag tycker både dagar och veckor flyger förbi, som jag tidiagre skrivit så känns det som jag inte hinner med allt som borde hinnas med. Och den känslan har jag fortfarande.
Men men tänkte skriva lite om gårdagen och dagens bravader sen ska jag återgå till mitt =)

Igår så bakade jag först en plåt kärleksmums på förmiddagen sedan åkte jag och marcus och åt kinabuffe innan jag slutligen skjusade han till ludvika. Och när jag väl är på väg hem där i från så hamnar jag i en kö. Ja det hade skett en trafikolycka och det var stopp i båda riktningarna och jag ahde ingen möjlighet att vända om och hitta en annan väg hem. Så sätter på radion och lyssnar och efter ett bra tag så säger dom att  vägen kommer vara avstängd minst en 30 minuter framöver =(
Så fick svara på ericas sms att jag inte skulle hinna träffa henne som planerat och sedan fick jag ringa och förbereda mamma på att hon kanske skulle få hämta alexander på dagiset om inte trafiken hade börjat fått åka då. Men till min glada förhoppning så började det sakta med säkert rulla framåt växelvis efter ca. 45-55 minuters kö. Så åkte lite olagligt hem sedan för att hinna i tid. och jag hann, kom faktist 5 minuter före åxå=)
Sen efter det så bar det iväg till amsberg med alexander för han skulle ju få vara hos mormor och morfar medans jag skulle dra med mig farmor på föräldramöte på dagiset. Och mötet gick bättre än vad jag trodde och snabbt gick det åxå så de var kanon. Så nu vet jag att senast i januari så blir det nytt dagis för alexanders del eftersom detta dagiset kommer läggas ner. Och då får vi det mycket närmare så då kan man gå varje dag!!!
Efter mötet så åkte vi till ica och handlade lite små saker och sedan släppte jag av svärmor =)
Sedan for jag vidare och hämtade mitt  bustroll som var kanontrött.så hem och äta kvällsmacka sedan däckade han så fort i sängen så han hann inte ens ge mig en god natt puss =)

Idag så drog jag och svärmor till rättviksmarknad och kolalde av några stånd. Och blev några saker rikare med litte fattigare i plånboken =) Men alexander fick ett jätte fint flicesätt och ett par vantar att ha på sig för det är så svårt med kläder på han just nu. Sen köpte jag en sånn dära söt tröja som jag letat efter så länge som det står STOREBROR på!! Sen köpte jag en spikmatta till älsklingen åxå, så hoppas han blir glad nu. Jag får ju åxå använda den sen men inte just nu bara. men kanske ska lägga mig på den nu så kanske jag slipper detta elände =)

Kom hem lagomt till att hämta alexander och sedan bar det hemmåt. och här hemma har jag fixat den sista plåten med kärleksmums innan Erica kom¨på besök. Japp tog mig tid att fråga om hon ville ses idag och då ville hon komma hit. ja till vårat bombnedslag =)  Så de blev en kopp te och lite prat. Alltid lika skönt att träffa henne, som vanligt så var alexander uppe i varv och trött. han brukar jämt vara trött på fredagar. Men en hel vecka på dagis kan väl inte sluta med annat. Men hellre att han får vara på dagiset och leka av sig med sina kompisar än att vara hemma med tråkiga mig om dagarna.  Sen åkte erica hem och vi har buset lite sedan ätit kvällmat. sen var det toabesök och läggning.och tro det eller ej med han somande lika fort  idag med=)

Och nu har jag slängt i en tvätt i maskinen och nu ska jag ställa mig och diska. satt mig här för att kolla hur det går för leksand men det såg inge vidare ut. först stog det 0-0 och sedan 4 minuter senare så står det 3-0,,,,,,,,,öööö hallå vad sysslar dom med???Vågar man kolla nu elle??

Nej men nu väntar disken, sedan massa annat fix. sen ska jag höra med älsklingen om de ska bli tacos idag elle inte.... så ska slå han en pling snart åxå.

Får se om jag skriver mer sen idag eller om det blir imån.

Och jag rekomenderar inte att en höggravid kvinna ska gå på rättviksmarknad. det kommer jag få äta upp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0