Vaccination

Som jag tidiagre skrivit så skulle alexander få sin vaccinations spruta igår och vi kom dit i en trång kyrka med massa folk.det kändes som man körde en stor buss inne i en liten lokal med den där vagnen.Men som tur var så fanns det snäll personal som hjälpte en och bad folk flytta sig och sedan fick jag ta specialvägar för vissa dörrar gick inte vagnen in genom. Fyllde i papperen som skulle i fyllas och sedan sa dom att jag även fick ta en spruta utan kallelse eftersom jag ändå redan var där så jag frågade allt jag undrade över och sedan bestämmde jag mig på en gång att ta den för antons skull eftersom han ej kan bli vaccinerad och skyddad. Så både jag och alexander fick våran spruta igår och det gick kanon bra. Dock ska alexander bli tvungen att ta en till om 3 veckor, för alla barn måste ta i 2 omgångar, men vuxna klarar sig på en omgång som tur är.

Sedan ska jag berätta att vi har en mycket nöjdare anton här hemma och i natt har det varit ett himmelrike här för han somnade  runt 23 tiden efter maten och sedan vaknade han inte förens vid 5 tiden i morse och ville ha mat och blöjan bytt. och sedan somande han 5.30 igen och vaknade runt 9 tiden. Så nu blev det att man fick sova mycket och då blev man att känna sig trött bara för det åxå =)
Hoppas bara att det fortsätter så här nu men de tror jag han verkar då mer mätt, dock så spyr han mer och mer men så var alexnader åxå när vi gav han ersättning. det tar nog ett par dagar till innan han vant sig plus att just nu så kör vi ju med både ersättning och bröstmjölk så då kanske de blir lite kaos för hans lilla mage att vänja sig, vem vet.

Nu ska jag ta upp han och mysa lite för nu har han tröttnat på att sitta i babysittern. han är en bortskämd liten skit som ska bäras runt hela tiden så ska börja med bärselet snart.

Skriver mer sen när det finns tid till det för andra bus ungen lär ju vakna snart han med =)

Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0