Trötter

Dagen idag hat faktist gått kanon bra, jag vet inte om det är något tillfälligt eller om vi börjar komma över den värsta krisen. Men Alexander har lyssnat ganska bra på en idag och han har inte gjort allt för mycket bus. Han till och med satt stilla i sängen med mig och Anton idag när jag gav Anton mat.

Jag satt och gav Anton mat i sängen och Alexander klättarde upp och satt sig på Marcus sida av sängen och började stapla upp kuddarna på varann och lägga den ena åt sidan och den andra åt andra sidan osv osv. Sen började han kassta kuddarna fram och tillbaka och till sist så la han sig under kuddarna. Jag satt där och försökte rapa Anton när det slog mig att han hade varit väldigt lugn. Då menar jag VÄLDIGT lugn. så jag la ner Anton i sängen och lufte bort 2 kuddar, japp där under ligger Alexander och SOVER. Den tröttisen hade somnat där under så jag var bara tvungen att ta kort på han.

alex sover
så här trött blir man när man har långtråkigt när mamma matar lillebror!

Ja sen kunde jag inte låta bli att lägga Anton bredvid medans alexander sov, för jag har försökt fått bra kort på båda två men Alexander håller nästan på att peta ögonen ur anton då och innan man hunnit knäppt kort så skriker anton. Så nu fick jag två någorlunda bra kort med båda älsklingarna!!

 aocha
a och a
Bröderna bus!!

Eftersom jag var tvungen att väcka Alexander så han skulle kunna sova sen på kvällen eftersom klockan var runt 16 tiden här. Ja då blev han en aningen ledsen och grinig. men vem blir inte det när ens skönhets sömn blir störd?? Så jag fick leka och sysselsätta han tills klockan var  runt 18 tiden. då fick han sitt efterlängtade bad som jag hade lovat han. Och badmonster som han är så fick jag inte upp han förens efter en halv timme.

bada
bad
Är så koncentrerad på att leka med sina saker att det var motvilligt att kolla in i kameran =)

Detta var lite av dagen i bilder. Kan berätta att Alexander slocknade redan klockan 19.00 efter kvällsmaten. Han hann knappt lägga ner huvudet mot kudden innan han sov =) så idag var han riktigt trött, men han hade bara sovit en kort middagslur idag sa dom på dagiset.

Så när Alexander sov så passade jag på att bada Anton eftersom hans hår luktade suraspyor efter att han spydde ner sängen i morse. Så som vanligt så blir han så lugn i vattnet och idag så somnade han till i vattnet till och med. Ja så skönt tycker han att det är. tyvärr så hade jag händerna fulla och dom var blöta annars hade det varit ett roligt kort att ha. Efter badet så blev det in smörjning och byte till pjymas. sen vart det lite mys och sedan fick han sin kvällsmat. Så runt 21 tiden så sov Anton åxå. Sen dess har det varit lugna huset här =)

Nu ska jag kolla vidare och fixa lite med korten på datorn sedan ska jag cheka av denna dag vad som hunnits med och inte. så får se om det blir någe mer uppdatering. men de blir det säkert för om jag känner mig själv så har jag säkert glömmt att skriva hälften av det jag skulle skriva. men det dyker nog upp senare i så fall.

Ha de bra!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0