Bvc

Nu har Anna från bvc varit på hembesök här och det gick bra det med, fast som vanligt så skulle Anton ha mat mitt i allt. Eller ja han lever ju framför mina bröst, det är inga 4 timmar imellan måltiderna här inte. Ibland så kan det bara gå 20 minuter sen vill han ha mat igen. Men ibland är han faktist duktig och står ut i ca. 2-3 timmar mellan gångerna. Men så länge han äter och är mätt och belåten så är jag nöjd, för jag har ändå så pass mycket möjlk i mina kotuttar att det rinner och läcker hela tiden. Så dessa gånger som det går ca. 2-3 timmar mellan gångerna då är dom så sprängdfyllda att det gör så ont att man bara vill gråta..... Dess värre så har han börjat tutta ganska mycket åxå så börjar få ett sår på ena bröstvårtan nu så detta måste vi göra något åt för det är inte skönt att någon suger för kung och foster land på en öm och sårig bröstvårta =(  men så långt ska det inte få gå!

Var iväg till Falun i måndags på efterkontroll av Anton och han vägde då 3395 gram och pku testet gick bra att ta och hörseltestet gick igenom utan problem. Läkaren kollade reflexer och massa saker, själv tycker man att det ser ut som att dom ska böja sönder hela ungen.
Vi skulle ta kort till tidningen då åxå men vi blev klara så tidigt vid läkaren så vi beslöt att vi ska åka in dit och ta kortet imån istället.

Idag lossnade navel på anton åxå och den dära lilla biten det är det äckligste med allt när man föder barn. Jag gillar inte att vara runt om den och göra rent och sedan få vara med när den lossnar.Men nu är det gjort!

Nu kom mina två större älsklingar ner från övervåningen så ska sitta här en stund med dom och prata nu.

ha de gött!

Kommentarer
Postat av: jannike

Okej ne de är svårt att veta. Ett tips till dina bröstvårtor är att använda ammningnapp nu i början tills vårtorna hunnit härad lite. De gör jag, och gjorde även med Anton. Kram

2009-11-04 @ 12:20:28
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0