Ont ont ont

Att  se sitt eget barn göra illa sig är som att skära sig själv, för det gör så förbaskat ont i hela kroppen att se dom små lida.
 Har haft fullt upp för vi har varit in till Falun fler gånger än sist så ska väl försöka uppdatera lite nu då.
Alexander fick kraftig astma förra helgen så astma medecinen hjälpte inte så de bar iväg till akuten och där hjälpte inte deras inhalator heller så vi blev inlagda och fick sova på barnavdelningen  och han fick andas i inhalatorn med adernalin och nått mer var tredje timme  hela natten  och morgonen. Han blev bättre och vi fick åka hem på söndagen på middagen.
Sen åkte vi till min och marcus mamma och gav dom sina morsdag pressenter och jag tror båda blev glada =)

Sen har Alexnader gått på dagis och både jag och marcus har jobbat under veckan. Har med andra ord haft fullt upp.
Ekis och happa har varit förbi 2 kvällar och diskuterat våran bilresa.
Vi ska bila lite i europa. det står mer på Marcus sida om ni vill läsa.

Sen igår händer det som inte får hända. Både jag och marcus hade slutat jobbet, hade hämtat hem alexander och vi skulle till att åka och köpa pizza till oss. jag skulle bara gå upp och fixa det sista vid datorn. Sen ropar marcus att jag ska skynda mig ner,
Där står marcus med blod över hela kläderna, alexander lika så och ur hans öppna mun rinner de massa blod.
Sen säger marcus jag tror han tappat en tand, mej för fan inte nu elle.
det som hade hännt  var att alexander sprang ute på verandan på baksidan och han snubblade på en matta och for rakt ner med munnen i stenplattorna.
Och visst där i munnen ser man hans 2 framtänder sticka rakt in i munnen.
ringde direkt sjukvårdsupplysningen  pga alla tandläkare hade stängt.
Dom sa att dom skulle ringa till en käkspeciallist och sedan ringa upp. Knappt 3 minuter senare ringer en doktor från käk och kirurg avdelningen  och frågade om vi kunde trycka upp tänderna igen så dom kan limma fast dom. Då ser marcus att hela tandköttet är borta och att hela rötterna och allt är framme åxå, så dom sa att de inte går att rädda tänderna och att vi skulle komma in till falun på en gång.
Åkte in på en gång och dör fick han lugnande och sedan bedövning sedan röcks båda tänderna ut.Så dom har vi här hemma nu i en ask. Och min fasa nu är att alexander inte komme må bra av detta.
Hans tänder under kan ha tagit skada plus att dom kommer inte kunna komma upp förens han är 9 år. Hans tal komme drabbas, han komme läspa om inte ännu värre. Han kan inte äta nu för han änvände ju sina framtänder till allt.  Jag måste alltså försöka få tag på en tandläkare och få lite råd för kan man inte sätta din något provisorist då tills dom andra kommer upp??
Än idag känner jag mig helt svimfärdig när jag ser hans mun dock så har då blodet avtagit mer men på en gång han försöker äta eller har något i munnen så blöder det =(  fläsk läppen har gått ner det 3 dubbla iallafall så nu har han väl en "normal" fläskläpp.

Nu ska jag ringa försäkringsbolaget och anmäla detta sedan kolla vad man ska ringa för tandläkare.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Fy av läskigt! hoppas dom löser de på något sätt. De går så jäklans fort när något sånt händer, man hinner inte reagera ens innan de är gjort.Kankse inte är en tröst, men min granne slog ut sina framtänder när hon va 2-3 år, fick en gunga på dom. Hon kunde äta lite senare bara utan problem. Karm Jannike

2009-06-05 @ 16:40:51
URL: http://antonsmamma07.babyblogg.se
Postat av: Ida

Mysig blogg du har! (:

Kraaam

2009-06-07 @ 22:31:37
URL: http://hasselqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0