Läkarbesök

Ja det var läkarbesök för alexanders del idag. Det skulle kollas om han har astma och någon allergi.
Vi åkte strax innan 10 imorse och vi var hemma 12.20 så de tog mer än 2 timmar där.
Men de började med vägning och mätning och han har blirvir lång vår pojk.
12,8kg och 80,5 cm var han. Han blir en långis =)

Kom in och fick träffa läkaren och han lyssnade på hjärta,lungor osv.
sen blev det att göra ett prick test för att kolla om allergi.

Och så här blev resultatet:
Ingen allergi alls, så ska tillbaka om ett halvår elle lite mer och kolla igen.
det är bra att han får vara med djur för då kan de hjälpa han att vara helr imun mot de sen.

Astman så ville han varken säga att han hade det eller inte.
Så de kan ju komme senare men visst han blir ansträngd när han hostar å är förkyld,
så fick med en inalator och medecin hem som vi ska börja ge när han hostar mycket och rosslar.

SÅ med andra ord tyckte jag att de gick väldigt bra idag.

Jag trodde han skulle vara allerigsik mot allt och ha världens astma, men som en orolig mamma så tror man väl alltid de värsta. =)

Nu ska jag ner och pillra i mig lite pasta!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

davina's är en dvd som jag tränar till här hemma...

2009-02-05 @ 16:27:52
URL: http://gazela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0