baka

Idag har ju jag och anton varit hos erica och bakat, hon hade redan börjat med muffinsen när vi kom och sedan blev det ett försök att göra kola och sen blev de lite negerbollar. Kolan vet jag inte vad jag ska säga om..ska inte kola vara hård och seg?? ahha denna var liksom hård fast mjuk öndå..sen var det som att äta socker =) men de gick det med =) Tror något blev fel iallafall men övning ger färdighet! Vi får prova en gång till och hoppas på bra resultat då! =) eller vad säger du erica??Ska vi ta en kola,knäck och bak dag framöver??

Ska skriva om natten men inte nu för nu ska jag skriva om en händelse när jag kom hem idag så natten får bli skriven ikväll när barnen sover.

Jag höll verkligen på att skita på mig idag när vi kom hem, när jag låste upp dörren och klev in så tyckte jag att de rörde sig i våran säng, men tänkte inge mer på det. Sen när jag la in anton i sängen så märkte jag att katten låg där. Men hallå vi har ingen katt!!!! Nej de är den där stackars katten som ägaren aldrig är hemma hos. han hänger jämt här utan för oss och lekar jämt med alexander.Den får ingen kärlek så den spinner så fort man petar eller kolalr på den. den följer med oss på promenader när vi är ute och går, den sitter till och med på handtaget på vagnen då =)
Den är så lik en katt som jag hade förut fast den blev överkörd för flera år sedan. Men ja den katten har lyckats tagit sig in antagligen igår kväll när marcus och alexander var ut och tände ljus på gården. för då hade dom dörren öppen, så den har säkert legat uppe å sovit i natt och sedan flyttat ner idag. och när den blev väckt av att vi kom hem så hoppade den ner under sängen. efter ett tag så lekte den med alexander i alexanders rum och vi har gett den så mycket kärlek. den har fått skinka av oss för magen låter på den hela tiden, den är väl vrål hungrig för den lär ju inte få mat knappt.Och det värsta av allt så tror jag att det är en hona och att hon är havande!!!Så nu ligger KATTA som vi döpt henne till =) under vagnen i hallen och sover. Hon har säkert inte ens kunnat sova på flera dagar när hon bara fått varit ute hela tiden.

Har fått med hon på bild åxå så här kommer bilder på våran inneboende KATTA!!



Om jag kunde så skulle jag ta katta och aldrig mer låte ägarna ha någe mer djur. Men tyvärr så är ju marcus allergisk så vi lär väl tvätta allt nu =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

nej vad gulligt :D hoppas ni inte gav den för mycket skinka, för de blir dåliga i magen av det ;P en till dag med bakning skulle va jättemysigt för jag har fortfarande mycket kvar att göra... så gärna innan jul om du har tid :D

2009-12-15 @ 16:41:29
URL: http://gazela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0