Fredag

är det verkligen fredag idag??känns inte alls som det.Känns som det är i mitten av veckan typ tisdag eller onsdag. Men jaja det är väl fredag udag då och jag å alexander får väl försöka fixa till det så det känns som fredag då!!
Vi får ta och mysa till det senare =)

Alexander somande nyss så jag ska ta och städa lite här hemma jag, det är så mycket enklare när han sover för annars ska han vara med överallt.Om han sitter i sin gåstol så springer han efter en å ska ha allt man tar på, sitter han på golvet någonstans och man går där i från för att göra nått så skriker han som  en stucken gris.

Så ska väl greppa trasan å dammtorka lite nu sedan blir det dammsugning och skurning av golven...men först å främst ska det diskas å plockas undan....fan vad kommer all disk i från?? tycker man diskar å diskar hela tiden men det blir bara mer å mer hela tiden.Å så är det när man har  ett barn, hur är det inte för dom som har 2 barn och uppåt då?? jag vill faktist ha en diskmaskin fast inte nu! =)
För i köket på dne här lägenheten finns det inte ett sånnt uttag så man måste ha världens längsta skarvsladd för att det ska finnas ström till diskmaskinen.Sen är det en gammal diskbänk så det finns ingen av vridningskanpp til vattnet å det måste det finnas.Och jag vill inte kosta på å köpa ny disk bänk m.m till en lägenhet jag hyr.

Då försöker jag blicka framåt istället och drömmer om mitt underbara hus, för där ska det in en diskmaskin!!!=)
Jag kanske gör fel som drömmer om mitt hus så mycket, jag vet själv at jag abra komme  bli besviken i slut änadan ändå....antingen blir det aldrig något hus annars blir det säkert ett hus som jag blir besviken över.

Men heller köper jag ett hus å betalar av lånet på det för då blir det som att jag betalar åt mig själv för när lånet är slutbetalt så är det mitt hus,å jag får ut alla pengarna om jag säljer det , ja man kan ju till och med få ut mer.
Men när man hyr en lägenhet så kasstar man bara bort pengarna, man sitter å ger flera tusen varje månad till ett företag som inte har nån jävla service och dom höjer hyrorna varje år. Dom pengarna får man aldrig mer igen, man får inte ett skit när man flyttar, man blir bara fattigare. Så ge mig ett hus nu!!!!

Jag vet att jag inte har den inkomsten nu för att köpa ett hus, mammapenningen är lite för låg för det =)  men jag sitter ändå å kollar på hus hela tiden.För om det perfekta huset skulle dyka upp nu innan man har jobb å pengar så skulle jag fixa fram pengar på nått sätt ändå.....För ett hus ska jag ha! =)  Gud vad tjatig jag blev nu da....förlåt!

Idag är det den 17.de oktober så jag vill säga grattis till disa på hennes födelsedag, hoppas hon får en bra dag!!<3

Fan tycker alla fyller år nu...först var det amanda,emil,wille,disa,sebastian,kalle och erica...säkert fler åxå.

Jag la ut  våran nadra vagn på blocket idag, vill ju bli av med den nu!!Så vet ni någon som vill köpa en vagn som passar både kille å tjej så kan ni hojta till!

Nej men nu måste jag verkligen börja plocka lite annars komme inget hända innan för dessa dörrar.

Men jag får väl  skrive ett in lägg senare och berätta hur det har gått under dagen med både alexander,städning m.m

O shit nu vaknade lilla trollet där nere, hoppas han somnar om för han ha inte sovit länge han inte =(

ha en trevlig dag!!

Älskar!<3

Kommentarer
Postat av: A

Jag håller med det du skriver om hyreslägenheter, man bara betalar och betalar. =(Lite bättre är det med bostadsrätt, men det bästa är ju självklart ett hus...nu blev ju jag sugen också. =)

2008-10-17 @ 14:00:03
URL: http://ekis.blogdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0