Trygghet

I Augusti 2011 började jag utbildningen jag går nu,
omvårdnad och jag skulle bli undersköterska med
en inriktning mot utvecklingsstörning eller sjukvård eller
psykiatri. Jag skulle gå den på 3 terminer istället för 4 terminer.
Jag kände en tung sten i kroppen, hur skulle jag lyckas med det?
Hur skulle jag orka 3 hela terminer med plugg och prov?
Jag har alltid haft det så sjukt svårt i skolan genom åren och
det är inga bra minnen från skol åren heller så jag gick in med
inställningen att jag enbart skulle känna av läget för at sedan hoppa
av plugget igen.
 
Men nu ska ni få höra sanningen, då jag brinner för att få hjälpa
andra så var det bara kurser jag gillade, vissa var väl mer tråkiga än andra
och vissa kände man att man skulle kunna göra i sömnen....
Men kurs  efter kurs flöt det på och bra betyg fick jag också, fast att jag kände att jag
låg på ett G så kunde det visa ett VG eller ett MVG på betyget i slutändan!!
Vissa kurser man tyckte var tråkiga fick man G i för den la min inte ner någon
energi på och absolut inte så mycket tid alls.
 
Jag valde inriktningen Psykiatri för att sedan även läsa till inriktningen sjukvård.
Nu har jag denna vecka kvar i psykiatrin sen ska jag gå en handledare- kurs för att
kunna handleda folk inom detta yrke. Sen är det avslutnings kurs sen är vi klara.
Vart tog dessa 3 jäkla terminer vägen??
 
Jag har iallafall ångest över att sluta för våran stora klass som blev så liten
tillslut är som en liten familj och vissa av dom kommer jag ha kvar som nära vänner
i all evighet. Jag vill inte sluta skolan nu! Jag vill ha den tryggheten kvar!
Japp skolan blev att kännas som en enorm trygghet och dessa männsikor jag fått
in i mitt liv, det är folk med hjärtan av GULD!
 
Jag har näst in till fått magsår av detta, av att veta att det snart är slut.
Så jag har sökt fler kurser tills nästa år så om jag kommer in på dom kurserna
kommer jag läsa en termin till på heltid =)
Och sedan om jag nu ska/vill läsa till sjukvården så kommer det till hösten 2013.
 
Då känner jag att jag har en termin till på mig att bestämma mig om jag ska
söka in till sjuksköterskeprogrammet. Då min dröm är att bli ambulanssjukvårdare!
 
Så nu fick jag det skrivet också!!
 
Gänget samlat, en del finns inte kvar i klassen idags läget dock.
 

 

Kommentarer
Postat av: rumptott

nej men va roligt =D
oj snabb kurser du har =P hehe.. jag e färdig undersköterska nu t jul om jag har fattat saken rätt =) så jävla duktiga vi är =D

kram <3

2012-10-29 @ 10:29:08
URL: http://rumptott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0