Poliser

Idag så blev jag så stressad imorse för att det krånglade på morgonen med båda
barnen och ja allt verkligen krångalde, så kom iväg senare än planerat och det blev
ju inte bättre av att stöta på Poliser efter vägen.

Först blev jag stoppad i en kontroll precis i korsningen här bortan för vad vi bor,
fick blåsa och visa körkort.Och ja jag får alltid en sådan sjuk känsla när jag ser
en polis eller polisbil så hela kroppen fryser till och hjärtat bankar som aldrig förr.
Han var jätte trevlig och sa att jag var grön och om det var jag som kunde önska
bättre väder osv.
sedan hinner jag åka typ 1 km och där blir jag stoppad igen =/
ska få blåsa igen men jag vräker ur mig:
Ni tycker de är kul att stanna mig va?
Så polisen frågade vad jag menade och jag berättade.
Så de slutade med att han ríngde sin kolega länge bort
och fick bekräftat att jag var GRÖN =)

Åkte upp till barnens gammel farmor óch lämnade dom där,
berättade att jag aldrig har blitt stoppad förut men nu så
blev jag det 2 gånger samma dag.
åkte sedan vidare hem och vad händer inte då?!
Jo en tredje polis stannar mig och han var den
stöddigaste och uppkäftigaste polis jag någonsin har
träffat eller hört.
Jag skrattade och sa ännu en gång att dom verkligen
gillar att stanna mig och han bara fräser tillbaka:
vad fan menar du? Är du rolig eller på något vis?!
Nej men du är den tredje som stannar mig nu! sa jag.
ja då har väl åkt för fort och fått böter, säger han skit argt.
Nej jag ha fått blåst och visat körkortet,sa jag.
Idag då eller? sa han skit argt igen.
Ja för typ 15 minuter sen.
Nej du, det lär jag kolla upp för jag tänker inte låta
snyltare som du smita förbi här! Skriker han.
Han ringde och fick veta att jag var GRÖN...
humm jaja du får väl äka för den här gången då,muttrade han.

Alltså en sådan attetyd har man fan inte mot folk, visst han är en
lagensman men nej så där göra man bara inte.
Och har dom inget bättre för sig än att stanna samma bil 3 gånger?

Jo dom skulle fan kunna vara där dom behövs!!
Jävla skit poliser, jag får bara mer agg mot dom nu....
Jag tycker inte dom hjälper ett skit här i samhället just nu...

Och sånna här kaxiga poliser som tror dom äger hela världen och
kan göra vad dom vill  bara för dom är just POLISER, ja dom kan jag
fan skjuta! Så jävla sur var jag idag!

Och försent till stan kom jag också, men jag fick stressa på som vanligt
så jag hann med allt jag skulle ändå =)


Nu har Erik somnat,Anton sover och Alexander la Marcus alldeles nyss igen,
så förhoppnings vis så sover han med, för nu ska JAG sova!!!



Vad tycker ni om POLISER?



Kommentarer
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

vem är erik? :o

förstår minsann att du är förbannad. såndär jävlaa kaxig uppsyn. o han verkade inte ens be om ursäkt?? vafaaan hade han ätit egentligen? eller hade han seriös brist på det 6uella planet? näh, jävla sätt för fan. Förstår dig fuuuuullt ut.

jag hade nog också skällt ut den tredje. men man vågar ju liksom inte vara föör stöddig själv, då heter det ju "hot mot tjänsteman" osv....^^

2010-09-18 @ 01:29:12
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

blev stoppad en gång när jag va försenad till jobbet. jag körde lagligt och allting, o fick blåsa o skit.

jag blev skitsur.



och en nyår, dÅ jag tvingades av min bror aTt köra runt på folk hit o dit, HHELA kvällen, ja då spydde en brud i min bil, jag var redan skitförbannad, blev FÖR FÖRSTA ggn i mitt liv stoppas av polis för att blåsa, så jag tog av mig bilbältet. så när de kom fram till min dörr, frågade de jävlarna varför jag inte hade bälte på mig!!!



ja jag förstår att du blev totally pissed off idag...^^

2010-09-18 @ 01:31:46
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Fröken M

haha... men jisses, där tar de verkligen det där med "lag och ordning" på allvar. Jag harhaft körkort 10 år och blivit stoppad typ 3 gånger totalt !?

2010-09-18 @ 08:37:42
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Frida - blivande mamma

oj, jag har faktiskt aldrig stött på nån polis som har varit otrevlig. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort om den sa sådär till mig. Elakt!

2010-09-18 @ 10:45:40
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha vad komiskt med 3 gånger samma dag. men vissa poliser är iq och humorbefriade.... tyvärr.... :) synd de sällan stoppar de bilar som behövs stoppas :(



mitt hjärta klappar med som fan vid poliskontroller.... jag har bara blivit stoppad 2gånger sen jag fick körkort :)

2010-09-18 @ 10:57:27
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Becka - Livet genom min Sony Ericsson lins!

OJ! Den sista killen va ju ingen trevlig snubbe direkt!

Men vilken otur att bli stoppad 3 ggr på samma dag...

2010-09-18 @ 12:13:25
URL: http://blogg.aftonbladet.se/beckasinnet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0