Näsblod

Ingen kunde rycka in som barnvakt med kortvarsel idag, så imorgon hoppas jag på att någon
räddare i nöden kan komma hit och se efter mina pluttar små =)

Jag måste verkligen få SAKERNA gjorda imorgon och det är innan 17.00 för sen finns det
ingen tid kvar....

Idag då, jo efter vi hämtat hem Alexander så kom min moster Petra hit och hennes son Lucas
som är i samma ålder som Alexander. Hon satt med alla 3 barnen medans jag fick ta mig en
dusch!!! Fy fabian vad skönt,nu känner jag mig som en människa igen!! Fast saknar deon
under armarna!! den har varit slut i 2 veckor nu =/ och jag envisades med att inte köpa en
dyr jävel ute i butikerna utan vänta tills jag skulle skicka beställningarna till Oriflame så
jag kunde beställa hem deon Delight,jag har många kunder som testat den och alla stannar
kvar vid den och säger att den gjort underverk med deras armhålor =)
Så ja jag ska prova jag med =) haha

Men iallafall efter man fått sig en fräsch dusch så blev det att packa med sig alla barnen sedan
for vi iväg till äventyrsbadet AquaNova och badade med barnen i lite mer än 1 timme =)
Alexander och Lucas lekte på som bara den och Anton satt och plaskade vatten på
allt och alla =)

På slutet så envisades Alexander om att han skulle åka kana och sedan gå fel väg upp
istället för att ta trappen upp och åka ner, nej han skulle gå på själva kanan =/
Det slutade med att han halkade och slog ner ansiketet i kanan!
Så blodet rann från näsan men jag fick stopp på det ganska fort och inga större skador
skedd =)  Såg sedan inne i omkädnings rummet att han var blå och röd i pannan och
att det såg ut som en bula...
Får kika på det imorgon om det är något, men tror ni han gav sig när han gjorde illa sig?!
Nej han skulle gå samma väg igen, men då satt vi stopp för det och sa tack o hej till
badhuset =)

Lite kaos inne i duscharna och i omklädningsrummet blev det dock, med 3 stycken barn som
var över trötta,hade energi för en hel armé och bara bus som lyste i allas ögon !!!
En satt vi in i skåpet den andra satt vi in i hörnet den tredje satt vi på=)  haha nej då
så illa var det ju inte, men visst det var KAOS! Så när vi väl var klara så var det två SVETTIGA
mammor som ville ut så fort som möjligt för att få LUFT!

Så tackade för dagen och det trevliga sällskapet och dom for hem till deras mamma/mormor
och vi for hem till vårat place!
Där Alexander fick kvälls mat och sedan blev det att städa hans rum och dammsuga och moppa
hans rum! Så nu är det KLART!! =) Resten kvar tills imorgon nu bara =/
Det blev en tvättmaskin tvättad också så nu hänger kläderna på tork och ja det är mycket att
hinna med imorgon.
Funderar på att gå upp i OTTAN och börja fixa saker....
Varför blir jag så stressad??det är ju inte hela världen att inte hinna!!

Barnen däckade när klockan slog 19.45!!
Då blev det att diska och plocka undan i köket och springa upp med nytvättade och torkade
sängkläder som vikits och lagts in i byrån =)


Nu när Marcus kom hem så blev det lite pyttipanna och själv klart så kollade vi på
KNIVEN MOT STRUPEN! =)

Är det någon mer som kollar på det???




Badtime fast vid ett annat tillfälle i sommras =)


Kommentarer
Postat av: Livet Nu & Efter Min GASTRIC BYPASS

Himla söt bild!



Ohj, de va som att läsa om mig själv. De va skrämmande. Men sök läkare?



Vet hur "hjälplös/otillräcklig" man känner sig när man inte orkar leka med barnen. Fy vet precis vad du menar.



kramar

2010-09-23 @ 23:05:22
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: Livet Nu & Efter Min GASTRIC BYPASS

Tyvärr är det ju oftast så. tycker det är så enormt trist att det är så. Att de anställer folk som inte kan det svenska språket när det är SVERIGE de jobbar i. Har inget emot utlänningar över huvudtaget. Har vänner som är. Men när de anställer läkare/sköterskor som inte kan språket så är det jätte jobbigt för patienten. :( tyvärr!

2010-09-23 @ 23:19:18
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: Livet Nu & Efter Min GASTRIC BYPASS

Ja men visst är det så! man drar sig verkligen långt in i det sista. För man vet att man dels blir väldigt illa bemött och för det mesta ignorerad och som du sa, missuppfattad! Inte ett dugg kul :( -suck-



Kramar

2010-09-23 @ 23:25:46
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: Livet Nu & Efter Min GASTRIC BYPASS

Exakt! Förstår inte folk som tänker så direkt bara för att man inte får den hjälpen man vill när det blir en massa missuppfattningar när inte SPRÅKET sitter. Sen om de är från turkiet, tyskland, norge, eller vad som spelar ingen roll.



kramar

2010-09-23 @ 23:31:49
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: Filippa

Söta!



Svar: Tack så mycket kära du.

Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om valet. Jag trodde jag var moderat men jag är lite mer folkpartiet och centern... Så ja !

2010-09-23 @ 23:32:59
URL: http://filippafredriksson.blogg.se/
Postat av: Livet Nu & Efter Min GASTRIC BYPASS

Första gången jag frågade om Remiss så fick jag de ja. Har varit hos läkare ang min vikt tidigare som har varit riktiga rötägg! urk..



Nu ska jag gå och sova tjejen. Vi hörs imorgon! :) sov gott. Kramar i massor

2010-09-23 @ 23:36:11
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

vi kollade på nån babsan show med after dark. haha :P

o fyfasen, ja varför ska man vilja bli klar med allt, när man ändå aldrig blir det? alltid nåt som ska göras, köpas, bytas, städas, rensas ut...

jag känner bara för att sucka, när jag ser förrådet. det är för tight där inne.

komma hit o få hem grejer? en espressomaskin kanske kan va nåt? ;)



jo du har helt rätt. inga bilder på vincent har jga lagt ut på nätet. han var med som webbis när han föddes, men inte mer.

det är mest för att bilderna inte ska hamna i orätta händer, om du fattar vad jag menar... vi bestämde det lasse och jag innan han föddes, att det blir inge pics på honom på nätet.

aaaah nu får jag brain freeze, glassen ramlade av pinnen. isglass, dessutom ju. aaaah! iih!

2010-09-24 @ 00:04:41
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

tack :P va söt du är.. :)

har kommit in i det lite nu igen.

vet inte om du sett min tavelblogg? jag ÄR konstnär, om än inte till yrket kanske... men det är nåt jag gjort hela mitt liv. nytt detta med tusch dock. inte gjort sen jag va kanske 6-7 år. :P

du såg kanske trädet jag gjorde i blyerts för nåra veckor sen förresten.



http://donkenstavlor.blogg.se där är fler verk av mig. men bara de nyaste. :P

ska till jkpg ev i helgen o hämta hem mina tavlor från en tjej där, hon har haft dem till att ställt ut i 3 affäer. ingen blev såld där, men ska ställa ut på scandic här i värnamo tänkte jag. :P

2010-09-24 @ 00:23:26
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

jaaasså, ja då kan de ju va lite stressigt om det är såna grejer på gång.

jag vill bara rensa, för platsens skull. speeejs... :)

ja jag vill stå på loppis. kommer bara aldrig till skott. har sagt det varenda år. hmm..

2010-09-24 @ 00:24:34
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

gör så. ses o hörs imorn då. :)

nattinatt sov söttigt. :)

2010-09-24 @ 00:47:20
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: feliiciijjaa

hej hej har frågestund på min blogg :). Fråga precis vad som helst :)

Postat av: Livet Nu & Efter Min GASTRIC BYPASS

Ja jag sov som en stock verkligen! Dock ville Thindra upp kl.7 så jag fick knalla mig upp! phew! kram tjejen

2010-09-24 @ 07:56:36
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias & Manfreds mamma

okej. ja lite tråkigt att han inte riktigt vill äta vällng, är ju så mysigt!

2010-09-24 @ 08:14:12
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: charoline

de blir ju lätt så, att man alltid får skjuta upp det man egentligen borde göra.

2010-09-24 @ 10:15:03
URL: http://charolicious.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Hoppas det löser sig med barnvakt så du hinner med allt som ska göras.

Jag tycker det är så kul att mina blogg tips uppskattas, det kommer ett nytt idag ! Kram

2010-09-24 @ 10:37:00
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Madde

Sv: Precis det stämmer. Jag hade komplikationer när jag väntade William, sen misstänkte dom hjärtfel på honom när han låg i magen. Fick sova på neonatal första natten efter förlossningen för övervakning. Fick sedan gå upp på BB. Den kvällen tyckte jag han verkade seg och varm, fick ingen direkt respons utan alla trodde jag var en av dom "unga oroliga mammorna". Jag kände dock att något fel är det kunde inte sova han var inte sig själv. I alla fall på morgonen bad jag om att dom skulle passa William för jag behöva duscha, då först reagerade en i personalen och kände att William var kokhet dom tog tempen han hade 38.9. Fick göra läkarkoll och dom tog blodprover. Dom sa dock inte hur pass allvarligt det var till mig så jag sa att jag skulle gå med mamma och William och fika i cafeterian. När jag står där med min bricka kommer det en personal springande säger att det är akut William måste genast ner på neonatal han hade alldeles för högt crp och var sjuk. Är mest en dimma därifrån för jag såg hur hans vagn rullades i korridorerna och jag efter, när vi kom fram stod hela läkarteamet berett och lika så sköterskor. Fick frågan om jag ville vara med för dom skulle ta ryggmärgsprov på William, jag svarade nej förstod liksom inte vad som hände. Vi satt längst bort i korridoren och jag hörde hur han skrek ändå, när sköterskan kom och hämtade mig och min mamma låg William alldeles utslagen och svettig på undersökningsbordet med en påse på snoppen med ett plåster på ryggen. Sen fick jag ta med honom in på intensivvårdsrummet där han sen fick stanna. Fick komma och gå som jag ville så klart men han behövde ändå mest vård så han låg med ekg, och andningslarm osv. Inte i kuvös men han låg bredvid kuvöserna. Iom att jag ammade fick jag ett rum för annars hade jag fått åka hem. Vi var inskrivna på neonatal i 2 veckor om jag inte minns helt fel, men han fick permis men 2 återkommande besök per dag efter dag 3 på neonatal. Var en hemsk upplevelse men också något jag har kunskap om nu. Innan trodde jag neonatal endast var för prematura bebisar nu vet jag att det är för ALLA nyfödda bebisar som är sjuka till exempel.

2010-09-24 @ 11:17:32
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Frida - blivande mamma

Undra varför dom alltid ska gå upp bakvägen?

Tur att det slutade blöda fort :)

Kram

2010-09-24 @ 11:32:06
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias & Manfreds mamma

Nej han är verkligen inte underviktig! Han väger nästan 9 kilo så blir så irreterad på bvc. Han hade gått ner 300 g och däeför ville de ha en extra vägning, gjorde det igår och han står stilla. Därför vill hon väga honom igen. Som ajg säger till henne så är han ju inte underviktig han ligger över det "normala" och han rör sej hela tiden..

men men

kram

2010-09-24 @ 12:48:38
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Livet Nu & Efter Min GASTRIC BYPASS

Ja det är inte dumt! Ska jobba tills 21 ikväll sen imorrn har jag en 11 timmars tur. Phew ;) gör ni idag ? kram

2010-09-24 @ 12:56:46
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: Michan

Ville bara passa på att säga hej, trevligt att läsa din blogg jag har också två söner tätt 1år2mån i mellan.

2010-09-24 @ 18:53:11
URL: http://michaela-michan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0