Vilken

Dag!!! Hel otroligt att det ska hända saker runt om oss hela tiden.
Vi var ute på baksidan och hoppade med Alexander på hans
stuttsmatta och vi får syn på en SVART bolmande rök som stiger
fort uppåt.
Jag var helt säker på att det var en bil som stog i lågor på
kupolens pakering(köpcentrum).
Sedan började vi tro att det kunde vara pizzerian Pronto eller
matkedjan Lidl.Marcus trodde även det kuna vara PK,S möbler.
Han gick in på internet via hans mobil efter ett tag för att se om
det stog något.Eftersom att här fuskas det med att skrivas ut
i tidningen om något händer.
Och där står det att det brinner inne på LEKLANDET!!!
Det knyter sig i magen på mig och jag hoppades att
det absolut inte fick vara några barn kvar där inne!!

Eftersom Alexander är helt tokig i alla bilar som har
blåljus och kan låta med sirener.Så tog vi med oss
barnen och åkte dit för att han skulle få se lite
bilar. Och jag passade självklart på att ta lite
kort med mobilen också.

Tror halva borlänge var där och var nyfikna.Det var folk
överallt och polisen hade spärrat av på flera olika ställen.
Folk som bodde i närheten fick inte gå hem till sina hus,
pga den stora risken.Och eftersom det fanns mycket
saker av plast och gummi inne i leklandet så var röken
giftig också.

Tog kort på polis bilen och några bradbilar så att
Alexander kan få kolla på dom här på datorn
eller om vi skriver ut dom som foto....

Vi åkte efter ett tag runt och där gick vi ur för alla
andra stog också där och kollade. Alexander var
helt paff av den svarta röken och lite rädd
också måste jag erkänna. Jag var livrädd att
något verkligen skulle gå fel och explodera när
vi stog där och kollade på alla fina bilar.

Här är artikeln från DalarnasTidningar:
http://www.dt.se/nyheter/borlange/article661982.ece
http://www.dt.se/nyheter/borlange/article662216.ece


Som jag vet i nu läget så var det inga barn kvar där inne
och ingen kom till skada.Och det är väl en väldans tur!!
Dock så är nog Leklandets sista dag räknad =(
Hoppas dom tänker på alla barnen och familjerna
som verkligen ÄLSKADE att vara där hela dagarna.
Så att dom bygger upp byggnaden igen och gör
återigen ett trevligt LEKLAND till våra kära barn!!

Ska fixa över alla mina bilder från biltrippen dit idag
så lägger jag ut dom.Tror det blev runt 15 st bilder!

Hade bra!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0