Ungspannkaka

Nu är vi mätta och belåtna och ungspannkakan blev riktigt god.
Mysigt att byta två stora bajs-blöjor precis efter middagen men det är snart en vana här =) För när den ena skiter en blöja full är det som att den andra också måste göra det. Så först en blöja bytt och tvätta händerna när man känner en till annan bekant skitdoft =) Då är det bara att börja om igen.....sånnt är livet!

Nu åker Anton runt i sin gåstol,Alexander står och dansar medans jag skriver blogg och vi har självklart Spotify igång med en massa musik.....

Tänkte dela med mig av receptet som vi använde oss av idag.Alla kan säkert det men ändå!!!

Ungspannkaka med bacon:
2 paket bacon
1 liter mjölk
5-6 dl mjöl
4 ägg

Skiva baconet i små fyrkanter och lägg dom i en ungsplåten.
Sätt på ugnen på 200 grader och låt baconet bli stekt man ser på färgen.
vispa 1 liter möjlk, 4 ägg och 5-6 dl mjöl i en stor bunke.
Häll sedan över pannkaks smeten över baconet i ungsplåten och rör om så baconet fördelar sig väl.
Ha plåten i mitten i ungnen i ca. 30 - 40 minuter./beroede på vilken slags ugn!!

Man kan självklart göra detta utan bacon också!! =)

SMAKLIG MÅLTID!

Nu väntar jag på att pannkakan på plåten ska svalna så jag kan lägga skivorna i matdosor sedan får vi se vad som händer =) Snart lägg dags för barna kan jag lova, Alexander är så trött så han lär de inte bli svårt att lägga!!

Åter kommer senare när barnen sover för natten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0