Sola

När man har små barn så blir det inte mycket sola.
Barnen vill ha all uppmärksamhet och vill inte alls
tillåta att man får sitta i solen och få lite färg på sig.
Men jag älskar livet som mamma och jag skulle
aldrig vilja byta bort det bara för att få sola lite.

Visst skulle det vara skönt att bara få ligga där i solen
och känna värmen göra att man blir svettig och veta
att nu kommer jag få lite färg på mig denna sommar.
Att man vet att man inte kommer gå runt och se
ut som ett lik!!Jo för jag är så vit att man skulle kunna
tro att jag rest mig upp från bårhuset och gått där ifrån.
Har alltid haft det problemet att haf är så ljus i hyn.

Jag vill också ha den där fina solbrännda tonen i min
hy så man inte behöver skämmas så fort man går ut.
Där för lär ju jag ligga i mer i solandet än vad andra gör,
men samtidgt kan jag inte sola för mycket heller för
jag har en känslig hud så jag bränner sönder mig så
otroligt lätt och då blir jag bara röd sedan flagnar jag
på en gång.

Så nu tar jag en liten paus från bloggen i någon
timme för att äta lite mat och vara ute i solen
så gott det går!!!


Ha en kanon bra dag!!


Kommentarer
Postat av: PAUSE

du med... ha en bra dag

2010-05-30 @ 16:52:23
URL: http://www.nattstad.se/pause
Postat av: Anonym

sööööööööt header

2010-05-30 @ 17:06:46
URL: http://johannatown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0