7 Mars 2010

Idag var vi uppe med tuppen och jag är förvånad över hur pigg jag är trotts att det blev lite mindre än 3 timmars sömn i natt för min del. Ibland önskar jag att jag skulle kunna sova lika tungt som Marcus, för han sover så tungt att man fasiken får hoppa på han om han ska vakna.För inte vaknar han trotts att det är barn som skriker,gråter och gormar =/
Det var Alexander som inte alls ville sova inatt så jag fick springa upp och ner mellan sängarna för att natta om han hela tiden. Och för varje gång han satt på lampan  sitt rum så blev han bara piggare och piggare, jag där i mot blev bara tröttare och tröttare. Det gick till och med så långt att jag tänkte ta en kudde och filt och lägga mig inne på golvet i hans rum. Men som tur var så somnade han när jag var in och nattade han för den 100000:e gången när klockan var strax efter 03.30. Hann typ precis sedan somna för att sedan vakna av att Alexander kommer tassandes in och lägger sig i mellan oss när klockan är  runt 05-tiden. Och som vanligt så tar den där lilla skit ungen upp en hel dubbelsäng själv =) Och när klockan slår 06.30 så är Alexander pigg och glad och ska upp och leka!! Ja visst är livet underbart!!!haha mina ögon gick knappt att öppna, ja så trött  var jag då. sedan efter tag så blev det ändring, jag blev piggare och piggare. Så nu har hela familjen legat i sängen  och kollat på vasaloppet,ja det är på fortfarande men jag ville skriva lite blogg medans jag är klar i huvudet =) Sedan har  jag och Alexander käkat lite frukost och jag tog mig ann all disk från igår. Nu är det bara lite dammsugning kvar för visst blir det lite smulit på golvet när man har barn =) Känns som att man lever med dammsugaren framme i näven.

Vi har kommit fram till att vi har 2 st barn som är morgonpigga när det blir ljusare ute, så hur fasiken ska detta bli i sommar då?? Och ja Alexander verkar vara en nattmänniska också, fattar inte hur mycket energi den killen har, hallå han var vaken från 22.30 igår kväll till 03.30 och sedan var han pigg redan vid 06.30. det är fasiken 3 timmar och om vi plussar på timmarna han sov på kvällen mellan 20.00 - 22.30 så blir det 5,5 timmar. Han är fan bara drygt över 2 år. Snälla barn sov!!!!

Har fortfarande träningsvärk i armarna efter träningen i fredags. Orkar knappt lyfta en kopp med te längre..haha  Fan vad otränad man är =)

Idag ska barnen vara hos sin mormor och morfar medans vi ska på ishockey i leksand. för det är ju Leksand -  Västerås i eftermiddag och jag hoppas på seger!!! Kommer nog bli bra med folk också vad jag har förstått. Tror Marcus bror emil skulle hänge på också. Det lär väl visa sig =)

Nej nu ska jag fixa till det som jag skulle fixat igår, det är bara lite kvar nu sedan får  det vara bra här med datorn just nu. Ska ner och umgås med övriga fmailjen och följa det sista på vasaloppet.


Höres senare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0