Tomat

Som jag tidigare har skrivit så köpte jag ju
4 st små tomat plantor när vi var iväg
och handlade till gården.
Dom har ju blommat och blommat
sedan släppte blommorna och det kom
dit nya blommor, sedan började dessa
blommor se så vissna ut och jag trodde
att jag typ hade vattnat ihjäl mina
kära tomatplantor =( Men nej ni idag
när svärmor var här så kollade vi in
tomatplantan och vet ni vad??
Där blommorna ser vissna ut och
håller på och släpper, där sitter det
nu GRÖNA SMÅ OMOGNA TOMATER!!
Ja det kommer lite tomater ändå!


Så inom någon månad så får nog
Alexander äta sina första hemma-
odlade tomater =) Han älskar ju
små körsbärstomater så han lär
väl bli överlycklig när han ser att
man kan plocka sånna själv hemma =)

Tänkte att han skulle få plocka ner dom
själv första gången han ska äta en som
är mogen =) Det kommer garanterat
uppskattas från hans sida!!

Här är det lite bilder på tomat plantan:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0