Information

Buzzador AB grundades år 2005 av Pär Thunström och Pär Sundberg. Bolaget arbetar med Word of Mouth Marketing eller mun till mun marknadsföring på svenska. Word of Mouth Marketing är världens snabbast växande mediekanal. Buzzadors viktigaste tillgång är våra närmare 200.000 medlemmar eller Buzzadorer som sprider kunskap om produkter och tjänster till sina vänner både fysiskt och online genom bloggar och sociala nätverk. Det finns ingen starkare kraft att påverka än en väns rekommendation!

Buzzador finns i Sverige, Norge, Finland och Danmark och genom alliansen med BzzAgent och TRND i 12 länder i Europa och Nordamerika. Buzzadors kunder finns inom snabbrörliga konsumentvaror, telekom, bank och finans, tjänster på internet, bilar mm.

Mål

Våra konsumenter lägger en allt större del av sin tid på nya och sociala media. Samtidigt tappar traditionell reklam i kraft. Buzzador hjälper sina kunder att kommunicera via nya och sociala medier både direkt via Word of Mouth Marketing och via sociala media och bloggar.
Många företag talar om att använda ”One to One Marketing” och ”Precision Marketing” men har svårt att hitta kanalerna för att lyckas. Buzzador ger nu konsumentvaruföretagen möjlighet till detta.
Buzzadors mål är att bli nummer 1 inom sociala media!

Vision

1 miljon Buzzadorer i Europa! Buzzador skall bli Europas ledande marknadsplats där konsumentvaruföretagen kan möta sina slutkonsumenter utan mellanhänder genom Word of Mouth Marketing.

Affärsidé

Buzzador ger företagen en direktkanal till slutkonsumenten genom Word of Mouth-marknadsföring.




Där har ni det mesta information om Buzzador och jag rekomenderar att NI går MED!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0