5 Juni 2010

Dagen i hel het nu då, får se om jag kommer ihåg vad vi gjort under denna dag =)

Barnen vaknade tidigt eftersom att solen lyste igenom rakt in i sov rummet och det blev kanon ljust och varmt så jag förstår dom. Så det blev att ligga kvar i sängen och mysa(Förska somna om lite) och tillslut fick det bli lite Pettson&Finuds tittande =)
Sen var det lite frukost för mig och Alexander medans Marcus och Anton låg kvar och vilade(sov) inne i sovrummet.
Efter frukosten så gick vi ut och hoppade lite på stutts mattan och kollade rabatterna på baksidan =)
Alexander försökte väl hoppa i sin lilla pool som vi har tömt ur vattnet ur, men han lyckades faktist hitta lite vatten så han blev både kall och blöt. Så det var bara att traska in och förklara att det var lite för kallt att bada nu eftersom det blåset så kallt i mellan åt.
Lite protester blev det väl men vad hade jag förväntat mig??

Efter ett tag så fick Alexander gå in och hoppa på Marcus och väcka dom sömntutorna =)


Sen blev det en liten ute dag på framsidan, med solning och självklart ett litet rum för ANTON under parasoll så de blev skugga =) Alexander sprang runt och lekte på gården och jag klarade inte av att sole eftersom huden sa ifrån! Så jag vattnade blommor och sånnt istället =)
sedan var det dags att sova middag och Alexander vägrade totalt så jag fick lägga mig med han i våran säng och vem slumrade inte till då da?? Jo jag!!!
Efter ett tag så kom Marcus in dit och jag kunde slingra miig loss en sovandes Alexander och följa med ut i köket.
Där satt Anton och fick lite mat sedan skulle han också sova =)'Han fick då sova i Alexanders säng eftersom vi inte ville gå in där i sovrummet och väcka han bara för att lägga Anton.

´Vi gick upp och fixade vid datorerna och efter ett tag så kom alexander smygandes upp för trappen =)
Och tätt efter det så var det bara att gå ner för Anton vaknade också och vi skulle åka till Barnens farmor och grilla.

Kom väl dit lite innan 15.00 tiden och det börjades med köttet på en gång, så det fick ligga i marinad ett tag.
Sedan var det lek med barnen och en massa prat =)
Sen vid 16-tiden så gav jag Anton mat och sedan fick han sova i farmors säng för han var så trött =)
Vi andra satte oss ute och njöt av solen och skuggan medans vi gottade i oss en massa god mat!!
Sen blev det lite godis för barnencoch lite mer prat.
Sedan åkte vi upp till Marcus storebror med familj och hoppade lite stutts matta med barnen och pratade en hel del där med =)  Mycket prat idag =)

Så vi kom väl hem vid 19.40 tiden och då fick Anton sin gröt och ersättning sedan bums i säng.
Alexander vägrade äta något och han var kanon trött så han fick lägga sig på en gång.
Så strax efter 20.00 så sov båda barnen!!

Nu har jag setat här och letat på roliga och intressanta tävlingar.
Får se vad som händer nu, lite tv och massa gotta i soffan kasnke!?

Vad har ni gjort idag?




Kommentarer
Postat av: DONKEN

åå så många tävlingar! jag hoppas du vinner allihopa. :P

låter som en riktigt ordentligt fullspäckad dag igår för eran del. studsmatta= skitkuuul! ;) pöss på dig

2010-06-06 @ 11:40:57
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0