18 Juni 2010

Dagen har sprungit en bit framför mig hela tiden
och hur jag än försökt så har jag aldrig hunnit
ikapp den idag.

Men imorse kände jag mig rätt så utsövd för
engångs skull och jag blev inte alls så där
irreterad i öronen när man hör samma ljud
varje morgon från den där tvn.
Kan allt vad katten Findus och gubben Pettsson
säger nu.

Provade att ge båda barnen mannagrynsgröt
men det gick inte alls hem hos dom. Anton
satt och gjorde hemska miner och Alexander
satt bara och petatde i gröten och när han
väl försökte äta lite så började han kvälja =)
Ja kräsna barn det är nog vad vi har =)
Lik mor sin kanske ??

Anton fick sin vanliga gröt istället och
Alexander fick en varm macka och den
gick ner helt utan någon tjafs! =)

Ja det har ju varit dåligt väder så det
har varit en inne dag för det mesta
och det hände väl inget alls fram tills
barnen gick och la sig för att sova middag.
då satt jag mig här vid datorn och Marcus
satt sig vid sin dator och sedan sprang
tiden iväg som vanligt och barnen
vaknade och jag drog till mor och far min.

Passade på att delade ut alla produkter
till mor min,moster malin och mormor min.
Fick två stycken beställningar på engång och
har då iallafall två stycken till som ligger och
väntar =) Så det känns skönt!! Det rullar på.

Efter lite prat och fix hemma hos mor min så var det dags
att gå ut och springa lite och träna lite med Rillo.
Visst fick man upp flåset men jag orkade mer än vad jag
någonsin hade trott!! Och det gick bättre än vad jag trodde.
Men jag förväntar mig inte alls för mycket imorgon eftersom
att jag vet hur Rillo blir när det är många hundar och
männsikor runt om, och det är just vad det är när det är en
hundutställning =) Men men det kan inte bli mer än att det
går dåligt!

Åkte sedan hem  och då blev det ringandes på bil och japp
det blev en tripp till falun för att kolla på en bil.
Men nej bilen såg ut som fan och ja vad jag tror så ljög
dom nog om att bilen gått igenom besiktigen!
Annars ahde man väl visat besiktningspapperna??!!
Så nej ingen bil idag heller och klumpen i magen blev
genast lite större och stör mig ännu mer =(

På vägen hem så stannade alla till vid en pizzeria
i Ornäs och där blev det pizza för hela slanten.
Så vid ett trångt litet bord klämde vi ihop oss,
Mor,Far,Bror,Marcus,Jag,Alexander och Anton =)

Kom hem vid 20.30 tiden och Anton fick sin gröt
och sedan bums i säng, medans Alexander fick hoppa
i säng på en gång eftersom att han hade fått pizza
som kvälls mat!
Så vid 21-tiden sov båda barnen och vi har sneglat lite
på fotbolls-vm på tv och sedan suttit vid varsin dator
och kollat oss runt.

Bil letandet är i högsta hugg just nu! =)

Ska snart av runda denna dag för att sova så gott
jag kan för imorgon ska jag vara start klar att
åka hör i från klockan 9.00!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0