aktiv

Aktiv är jag väl kanske inte direkt men har då hunnit med att diskat, tagit bort alla kläder i storlek 86/92 och tagit bort alla kläder i storlek 50/56. Fyllde upp alexanders garderob med massa kläder i storlek 98/104 och sedan skulle jag ha in antons kläder i storlek 62.Men då är det fel kartong med kläder jag hade inne så fick ta en vända ut i förådet och hämta in rätt kartong med kläder. Så nu ligger kläderna redo att vikas och läggas in i garderoben dom med. Det var tur att svärmor med halva fmailjen kom förbi så jag kunde springa ut och hämta in kartongen. Men jag mitt jäkla klappträ sket i vantarna och att stå där ute i mer än 15 minus grader och rota i kartongerna vilken som var rätt..ja jag har nog förfrusit mina fingrar. Dom är helt stela,ömmar och känns anmält konstiga! Och ja att ha ett par tunna jäkla springskor på sig när det är så kallt det tar ut sin rätt på tårna så dom är nog åxå förfrusna nu =(  ska väl ta ett ryck och fixa in de där kläderna som ligger och väntar så fint på mig. Sedan blir det jag som hoppar in i duschen och försöker få upp värmen lite. För att få upp värmen i sängkammaren det är väl kört ikväll det.  =)

Alexander sover för fulla muggar och Anton ligger på en filt på köksgolvet och spyr typ upp all ersättning han ätit tror jag. det slutar aldrig att komma upp så han är väl hungrig igen snart skulle jag tro =)  Det blir så där när han ej vill/ kan inte rapa.

Marcus ska snart ställa sig och göra mat så han har matdosa tills imån och då blir det även matdosor till mig och alexander åxå. Skönt det för då behöver man inte tänka på att fixa mat när det är som stressigast.

Och nu är det bestämmt, jag blir kvar här i borlänge under helgen.Det blir inget göteborg för min del. Jag som är en riktig HÖNSMAMMA kan ej lämna Anton. Visst jag litar på Marcus och så men nej jag känner att JAG själv inte skulle klara av att vara i från han så länge. Så ja en resa utan för dalarnas gränser får väl vänta ett tag till. Visste väl att jag skulle känna mig elak och taskig om jag sa nej  efter allt detta ältande men mina känslor sa verkligen i från. Låg vaken hela natten i natt och tänkte på hur jag skulle göra.  Men ja nu är det bestämmt!

Nej ska väl sätta lite fart här hemma nu så är det bara städning och tömmning av sopor imån!! eller bara å bara ska jag inte skriva för det dyker alltid upp miljontals med andra saker som åxå ska göras..haha har man barn så är man aldrig syssel lös  =)  Man springer runt och plockar och plockar, städar och städar.

Välkommen till familjelivet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0