9 Februari 2010

Klockan är inte ens 12 och jag tycker det känns som att klockan borde vara efter 15 - tiden iallafall. Så kan de gå när sjuka barn vaknar tidigt =) Alexanders feber går upp och ned hela tiden så ena stunden orkar han busa hur mycket som hellst och andra stunden så ligger han typ däckad i sängen eller soffan och orkar inget. Det som är drygast just nu är att Alexander är väldigt gnällig och klängíg. Han vill bli buren hela tiden och det blir drygt i längden. Visst jag förstår han med att han är mer känslig och ledsen när han är så sjuk men mina armar orkar inte mycket mer.

Anton har hostat sig genom denna natt också och man hör ju at det är slemm som irreterar som ej vill ge med sig, så hoppas de vill släppa snart. Man känner sig så hjälp lös när de blir på detta vis. tänk om jag bara kunde ta bort det där lilla som irreterar, tänk vad bra allt skulle vara just nu då.

Sen blev jag helt paff hur en person kan sova så tungt att man inte hör att ett barn ligger och skriker. Ja jag skulle kolla hur lång tid det tog för Marcus att ta upp Anton. Så Anton han grinade och grinade, skrek  och skrek. Men efter 5 minuter om inte mer så fick mitt hjärta nog och jag var tvungen att gå in i sovrummet och dunka en kudde i huvudet på Marcus så han vaknade. Inte förens då började han vakna till. Och Anton han hade grinat och skrikit så han var genomvåt av svett, så nu ligger hans örngott,kudde ja alla sängkläder ligger i tvätten för dom var BLÖTA!! Jag kommer nog ALDRIG våga låta Marcus sova själv med barnen just nu. Hur länge skulle Anton få ligga och skrika sig hes och grina sig trött för att Marcus inte hör?? Det är inget jag vill utsätta han för. Alexander kan ju iallafall klättra upp i sängen och hoppa på Marcus tills han vaknar så han är man ju inte så orolig för på samma vis. Men min fråga återstår. Hur fan kan man sova så tungt????


Har fixat lite med bilder och foton på datorn nu på förmiddagen medans Alexander lekte i sin lekhörna och samtidigt gick runt och plockade i den ena efter det andra i en påse. Han vill ju städa!!
Nu ska jag bara leta på alla cd-skivor med de sparde fotona från den andra datorn, för dom vill jag ju åxå ha kvar.Men att hitta de cd-skivorna kan avra svårare än vad man tror, och med min otur så är väl dom borta förgott.

Nu ligger Alexander och sover, han har väl sovit i lite mer ön 1 timma just nu, han bara däckade här uppe i fåtöljen så jag fick bära ner han =)
Anton ligger på ett täcke på golvet och kollar på barnpogrammet som går på tv just nu, och han hänger verkligen med i den rytmiska musiken som spelas =)
Marcus sitter och pysslar med sin dator och jag sitter och bloggar så klart!!

Ska väl börja med maten om ett tag för magen skriker efter mat just nu!!! =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

en teori till att han sover så tungt är nog för att han vet att han har en underbar sambo som fixar och donar :)

2010-02-09 @ 21:31:11
URL: http://gazela.blogg.se/
Postat av: jannike

Började inte med smkaisar försen han va typ 8 månader för han gillade de inte, kankse skulle ha försökt lite mer känner jag nu istället. För idag är de världens kräsnaste barn som äter ingetting och inte går upp i vikt som han ska.



Jag har också en sjusovare till karl! Jag får banka på honom för att han ska vakna;)

2010-02-10 @ 16:20:19
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0