9 April 2010

Går dagen gick fort men jag fick då lite ärenden gjorda. Eftersom jag kunde låna svärmors bil så kom jag iväg till banken och  kunde sätta in pengarna för vagnen vi sålde.Jag hann till kupolen, och där blev det ett besök på babyproffsen, där inhandlades det en ståbräda till vagnen här hemma så att Alexander kan hänga med ut på promenader ändå!! Och en stol man fäster på bordet för de allra minsta. Är ju bra att ha om man ska iväg osv. Fastnade för mönstret också så det blev en inpulsköp!!
Sedan sprang jag in till DROGHANDELN KRONAN och införskaffade oss verktabletter, både till de små och till oss vuxna. Så nu har vi sånnt hemma igen, slipper man gå under jorden när man har huvudvärk som heter duga och en viss herre i huset ej medelat att alla tabletter var slut =/ Men nu finns det så de är inget att tjaffsa om!!
Sedan in på Ica och handla häften på den långa inköpslistan jag hade med mig.Och efter det så blev det vidare till Lidl och handla resten av alla saker på den långa listan. Sedan förbi vid Ö&B för att kolla om dom hade ett torkställ kvar men de skulle komma med en senare transport så sket i det, och sedan for jag hem och packade in alla varor och försökte mig på att sätta till ståbrädan på vagnen. Såg då i reklambladet att de var ett par super fina gummistövlar för endast 79kr på Ö&B!!!Alexander som behöver sånna!!Varför gick jag inte runt och kollade lite??
for sedan hem till svärmor och hämtade Anton och hon skjusade hem oss.Vi drog direkt till dagiset för att hämta hem Alexander!!Och ja vi kom hem och han älskar sin ståbräda, fast kan med ge att jag satt den fel först!!!Eller ja den sitter säkert fel nu också men den sitter då bättre =)
Nu står han vid vagnen och brädan hela tiden för att han vill åka!! =)

Leksand torskade mot Växjö igår.Ja dom sög totalt..så deras chans för elitserien är som så gott körd nu...dom har en liten liten  chans men de är lika stor chans som att jag skulle gå och blimångmiljonär NU!! =/ Så ja vi får stå där på norra stå och hejja på leksand i allsvenskan iallafall 1 säsong till.....

Idag har vi inte gjort så mycket, har mest lekt och övat lite med Alexander. Och ja han kissade på toan idag med!! Och självklart fick han en peng!!! Nu ligger barnen och sover, eller ja dom vaknar nog snart och då blir det lite mat. Sedan hade jag tänkt gå ut lite,får se vad man kan hitta på ute.De små regnar ju och det är trisst väder ute idag =/ Men men nått ska vi nog kunna fixa!!
Funderar på om man ska ta sig en vända till Ö&B idag och prova stövlarna innan dom försvinner.Ja som sagt får se hur barnen är på för hurmör när dom vaknar!

Ska försöka ta oss upp till Amsberg och byta till sommardäck också, men kan inte göra de förens efter 16.00 för då kommer barnens morfar hem och kanske kan hålla ett öga på dom medans jag svettas  och jävlas lite med däcken =) Jaja de visar sig annars får vi la fixa de under helgen....

Har gjort lite övningar här hemma idag så lite träning har jag då fått!!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0