26 April 2010

Det är Måndag och det är en ny vecka, detta betyder att det är nya tag och nya utmaningar som gäller =) Som varje ny vecka för mig! Jag gillar faktist måndagar.Jag vet inte riktigt varför man allt känns så lättare när man vet att det är första dagen på en vecka, att mna har en hel vecka på sig att fixa saker innan vi åter kommer in i en ny vecka. Därför blir det nya tag varje måndag med nya utmaningar varje vecka. Då har ni fått det förklarat också!

Alexander är just nu på sitt dagis och ska vara där tills klockan 14.00, det var verkligen kul att se han imorse när vi gick dit. Han kunde knappt stå stilla på ståbrädan för han var så ivrig.Han visste precis vart vi var på väg =) Och som vanligt så skulle han ropa HOPA HOPA när vi gick förbi en stuttsmatta som ligger inte allt för långt från dagiset.Och när vi väl kom fram till porten till dagiset så hoppade han av ståbrädan och bara skuttade runt som en tok.Han var ÖVERLYCKLIG!! Hann inte ens innanför dörren innan han dragit av sig nästan alla sina kläder och skor, fick en snabb kram och puss sedan var han redan inne och lekte för fullt, och alla barnen följde efter han och ville leka med han =) Känns så skönt att de han så glad på dagiset, han trivs verkligen med sina lekkompisar där. Och POPPIS verkar han vara också. Fröknarna  berättade att flera stycken hade frågat efter Alexander denna vecka när han varit hemma från dagiset. Så sött!

På vägen hem så somande Anton i vagnen och han sover än, men vaknar nog när som hellst. Han små låter där nere från och det betyder att han snart är vaken, då blir det lite race i gåstolen skulle jag tro!!

Själv så har jag en massa saker jag tänkt göra idag, får se hur mycket utav det som blir gjort bara =) för jag kommer inte orka eller hinna allt idag, det vet jag redan nu faktist!

En sak är redan av klarad och det är att jag fick tag på Ann-Sofie och vi pratade ett bra tag, ja över 30 minuter och det var så kul att höra att allt är bra med dom.Och ska försöka komma dit och hälsa  på någon dag i veckan hade jag tänkt!! Och snart hoppas jag att den lilla pluttan som gömmer sig i hennes mage vill kika ut så jag får snusa bebis igen!! =) Det ser så mysigt ut med dessa runda fina gravidmagar!!Men det får då vänta ett par år här iallafall.

Känner mig mycket piggare idag och jag vet inte riktigt vad jag ska göra av all energi jag har just nu! Fast var helt dö i morse kan jag erkänna =) Men så fort jag kom upp på benen så vände det och nu är jag helt tok PIGG!!! =)

Marcus jobbar men han har kort dag i dag så hna är hemma innan 13-tiden och det är rätt skönt för då vet man att man hinner göra saker i eftermiddag också eftersom Marcus är hemma också.

Men nej nu måste jag sätta lite fart sedan hoppas jag på att hinna med så mycket som möjligt idag!!

VILL TRÄNA NU!!!! JAG SOM HÖLL I DET SÅ BRA FÖRUT. MÅSTE VERKLIGEN KOMMA IVÄG IGEN NU OCH KOMMA IN I DET IGEN!!!!

Kommentarer
Postat av: enyaah

Hei! Kjempefin blogg du har! Kommenter gjerne tilbake =)

2010-04-26 @ 16:18:00
URL: http://enyaah.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0