13 April 2010

Solen skiner för fullt ute och man får en sådan bra känsla i kroppen att det känns som man skulle klara av att springa jorden runt. Tänkte passa på att skriva lite blogg nu medans Alexander är på dagiset och Anton sover lite. För sen ska det börjas fixas och donas här hemma. Ja som  jag skrev igår så har jag en LÅNG lista som ska göras och det är väl lika bra att försöka hinna med så mycket som möjligt idag när man fick en sådan bra energi i kroppen.Tänk vad lite sol kan göra.Solen värmer verkligen och den gör allt så mycket ljusare. Nu står det väl inte på förens det är sommar och barnen kan vara ute och leka, inte massa bök med flera kilo ytterkläder som ska på.
Alexander som föredrar att springa naken, ja han vill knappt ha t-shirt och byxor på sig.Ni kan ju bara tänka er hur vi håller på varje dag under vintern, med alla jäklans kläder som ska på. Det är nästan så att man får ställa klockan 30 minuter tidigare då, för det är väl ca. 30 - 40 minuter det tar att få på han kläderna en dag som han har bestämmt sig för att inte ha dom.
Tänkte  försöka hinna med att kika förbi på Ö&B idag för att kolla om dom har stövlarna i Alexanders storlek.Då köper jag dom på en gång!! Och sedan ska jag kolla efter ett sånnt där ihopp fällbart torkställ, för med dessa få linor att hänga på så blir man tokig när man ej kan hänga upp all tvätt på tork och därför blir man tvungen att vänta med minst 1 tvätt maskin till dagen efter så att kläderna på tork hinner torka. Fixa lite i rabbatterna på framsidan skulle åxå vara bra att hinna¨med!! Få ut hyllan i förådet är ett MÅSTE!!  JA hellst skulle jag vilja fixa till på en gång där ute men de kan jag inte, jag kan ju inte lämna Anton själv inne eller och att få upp en vagn till förådet det är omöjligt i den ruttna trappen =/ så Ja det är bara att invänta rätt tillfälle, men sen smäller det och jag drömmer mig bort hur fint det kommer bli där ute =) haha ja ni får tycka att jag är knäpp, men längst längst under detta skal så bor det en PEDANTISK människa, ja jag är PEDANTISK men pga stress,tid osv så har jag ändå låtet hemmet och allt runt om så gott som grott igen. Och det är dags att göra det bästa av  det för så länge vi ska bo kvar här så kan man väl försöka ha de fint, ja så fint som de går att ha de, så slipper man må så otroligt dåligt av det.  Nej men snälla GE mig ett HUS nu!!!!
Kan ju avslöja att vi kollar på större lägenheter och hus från morgon till kväll!!!För jag vill bort här i från NU!!
Ja snabbaryck ska det vara, fast jag vill ju veta att man kommer till ett bättre ställe än här också så därför måste vi skynda långsamt.
Erica och Kalle håller på och flyttar nu, så jag är super ivrig att få se hur deras nya lya ser ut.KOmmer bli så avundsjuk när jag får se det sen. Blir så avundsjuk på alla  andra som får det så fint hela tiden. Därför vill jag ha ett hus nu, för med vårat eget hus så skulle jag kunna fixa och dona med ALLT och då kan man kosta på ALLT också, här vill man inte slänga ut många ören eller, man får ju inte tillbaka ett skit på att fixa och göra om i en hyrlägenhet.Och hyrorna bara höjs trotts att servicen bara sjunker lägre och lägre!! Tycker dessa företag ska vara måna om sina hyreskunder istället.

I natt har jag sovit som en kratta, har legat halvt vaken hela natten och spännt mig, för igår kväll så small det till under sängen och ja plankorna på madrassen som en gång förut satt lösa dom lossnade, eller ja 2 st iallafall och vi kunde ju inte ta upp den stora madrassen och hammra,skruva och fixa fast dom där 2 plankorna.Nej för Anton ligger ju där inne och sover och väcka han den tiden ja då hade vi fått varit vakna hela natten =/ Så hej det är jag som är en sombie idag!!! men nog ska jag fixa denna dag för det =)
Och Idag ska jag fasiken byta till sommardäcken, för sambon i huset har en tedens att skjuta på det hela tiden!! Så idag tar jag tag i det med egna händer!!Får åka upp dit på eftermiddagen  så att barnens morfar och mormor kan kika till dom ute medans jag grejsar med bilen =) Sen skulle det inte sitta helt fel med en biltvätt så att bettan skulle glänsa lite =)
Men men en sak i taget Linda, annars blir det bara kaos och då blir det inget gjort!!!

Ska ta och kika igenom alla sidor jag kollar på här ute på internet sedan ska jag sätta lite fart på denna dag.Tänkte börja med att slänga i en tvätt i tvättmaskinen iallafall!! =)Det går fortast sedan hoppas jag på ett mirakel att hinna med miljoner saker idag =)  Tack underbara sol som förgyller min morgon iallafall, jag hoppas den vill vara framme tills  ikväll!!!

Höres senare gott folk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0