Onsdag

Nu har halva veckan gått och idag så blir Anton 2 veckor. Ja om exakt  34 minuter =)  Vad har hännt idag hos oss då?? jo vi skulle till bvc men precis innan så ringde dom från dagiset och sa att Alexander hade grinat konstant sen klockan 9.00 och inget hjälpte så Marcus fick ta bilen och åka dit och jag fick ta Anton själv till bvc. Väl på bvc så kollade hon hela kroppen och alla utslagen var som borta men vi ska fortsätta smörja hela han med miniderm eftersom han är ganska torr av sig och sen ligger han väl i riskzonen för att få eksem eftersom marcus har massa eksem. Vägningen var inte alls bra, han hade bara gått upp 40 gram så vi satt och disskuterade om ammningen ett bra tag sen. Han äter ju hela tiden men han har fortfarande problem med att greppa  vårtan riktigt bra så när han väl har fått ett bra tag så orkar han liksom bara dricka lite sedan är han helt slut och somnar oftast. Spelar ingen roll om man pickar på han eller försöke väcka han igen för han orkar inte suga mer efter allt slit. Men samtidigt så har jag så pass mycket mjölk i brösten så hon gav som förslag att pumpa brösten och pendla mellan pumpning och ammning, så nu har jag varit in till BB och fått en elektrist bröstpump utskriven på medecinsklån. Och jag känner mig verkligen som en kossa när jag kör med den =)  Men den är mycket mycket skonsammare än när Anton försöker suga för då går ju nästan bröstet av. Men konstigt nog så har Anton fått lite bättre tag och ätit mer de 2 senaste gångerna nu så så jätte mycket har jag inte fått pumpat ur ännu. Får se hur jag gör i natt om jag ammar hela natten eller om jag kör både pumpning och ammning, det visar sig hur mycket sömn man fått för orken lär ju finnas annars går det inte. Men han borde sova bättre och längre mellan gångerna nu om han får i sig mer mat än förut. Vi fick då iallafall en ny tid tills på måndag för att se att han verkligen går upp i vikt som han ska göra annars så blir det ersättning på en gång för jag vill inte testa miljontals saker och han bara ska må dåligt av det. Så sa att det här är det enda jag provar sedan blir det ersättning om detta inte funkar. Och det där med att han verkar ha ont i magen är nog för att han äter så ofta. För när dom ammas så säds det ut nått slags socker i magen på dom små liven och eftersom han kämpar så hårt och gör det så ofta så blir det antagligen för mycket av det dära sockret i magen och det kan leda till ont i magen hos spädbarn. det var något nytt för mig men nu vet jag iallafall.

Skulle ha varit och köpt en ny bh eftersom min håller på att spricka sönder plus att brösten är lite förstora i denna så de gör lite små ont i bland.Men nu hanns inte det med idag eftersom vi var tvugna att fara in till falun och hämta hem pumpen. Plus att marcus hämtade ju hem en grinig alexander som har haft sitt sämsta humör hela dagen. Men han har då ingen feber eller nått så han får då gå till dagiset imån och leka med barnen om han inte är sjuk eller nått imån då. det visar sig. Han fick föressten sova hos farmor i natt med. Han tycker de är så kul där med sebban,sandra och emil, ja självklart är de nog kul med farmor och lars åxå =) 

Samtidigt så förstår jag Alexander åxå, det är en stor omställning för han åxå. Han är ju van att få både min och marcus uppmärksamhet hela tiden. men nu så hinner inte jag med han lika mycket och han känner ju självklart av detta. Idag ville han till och med smaka bröstmjölken i flaskan som anton druckit ur så han fick smaka och ja han drack=) Men han verkar tycka om sin lillebror iallafall och det är ju tur det.

Nu ska vi ta och äta lite mat här hemma för min mage kurrar som en spinnande katt, ja jag vet att vi äter sent men jag har verkligen inte hunnit gjort mat och marcus kom hem för en stund sedan och det är mycket roligare och trevligare att äta tillsammans. Så det blir potatisgratäng med fläskfile och beasås för det är jag så sugen på =)  Sen blir det att kolla på reprisen av matchen Leksand - Aik på tv. Hoppas Leksand kan vinna idag nu då, men tyvärr så tror jag inte det.Men men man kan alltid hålla tummarna.

Imån ska Alexander vaccineras mot svinis, får se hur detta kommer gå då. Om han kommer bli sjuk eller bara allmänt gring efter sticket. Men hällre att han blir vaccinerad än att bli döds sjuk. JAg ska nog själv åxå vaccinera mig nu när man ser hur det är runt om kring. Om jag går ut och drar med mig nått hem så är det kört för lille Anton eftersom det inte finns något vaccin för barn under 6 månader. Så man måste ju tänka på de smås bästa.

Nej får se om jag skriver senare eller om det blir imån. Så ha de gött så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0