Tankar

Varför ska man tänka så mycket? Vet ej varför men jag har haft en underlig känsla och tänkt i så konstiga banor hela helgen.
Vet inte om det är bara för att vi har haft både erik å rillo här.

Men tanken har slagit mig att om jag ej hade gjort abort i november 2002 så hade vi haft en tjej/kille som hade varit 5 år, som skulle ha fyllt hela 6 år nu i maj 2009. Å när man ser erik så kan jag ibland tänka hur vårat barn hade varit och hur den skulle sett ut. HAde bara varit 1 månad mellan erik å den i så fall. Men jag var blott 15 år och marcus 17år , inga jobb och ingen bostad. Vi hade inte klarat av att försörjt ett barn då. Men visst jag ångrar mig än idag men jag vet att det var det bästa beslutet.

Men hur hade våra liv sett ut idag om vi hade valt den andra utvägen?
 Hade vi haft alexander då åxå?
HAde vi bott så som vi gör nu?
Hade allt varit så annorlunda??

Ja de är många frågor och funderingar som det aldrig komme finnas svar på.

Men jag ångar inget med det jag gjort. JAg älskar Alexander och Marcus över allt annat och jag skulle aldrig kunna byta ut dom mot nått annat.

Det är helt underbart att få vara mamma, men det är svårt åxå. Men vet inte vart man ska göra av all den kärlek man har inom sig. Men ger så mycket kärlek till både marcus å alexander men ändå så finns det så mycket mer att ge.Kanske blir det bättre när alexander blir större och kan ta i mot det mer.  Men det är det enda svåra med att vara mamma.

Men nu har jag då fått skrivit av mig lite och de behövdes kan jag säga.

Men tanken är kvar: Jag hade kunnat vara 2 barnsmamma med en 5 åring och en 8 månaders bäbis. =)

jag brukar ge några minuters tänknade till vårat barn där uppe, för jag räknar det som ett levade barn från början även fast det är en liten (embryo).

Visst jag kanske är en mördare, men vad hade ni gjort om ni själva var 15 år och ni inte skulle kunna försörja verken barnet eller er själva??

Nu ska jag gå ner och hålla mina grabbar sällskap, för minstingen ska sova snart.

Älskar er min egna lilla familj!<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0