Längtan

Jag skrev bara jul som rubrik på förra inlägget eftersom
jag skulle skriva om julpynt och saker.
Jag menade inte att det är jul nu!
Visst jag skulle nog bra gärna vilja att det var jul nu,
men än så länge nöjer jag mig med att få börja julpynta.
Jag har en enorm längtan till julen där i mot.

Tänker en  en jul med massa snö, man ska bara se vit snö när man kollar ut
genom fönstret, och det ska falla stora vita snöflingor.
Man kan mysa ner sig i soffan med en filt  och en varm kopp med
chocklad elle te, gärna en pepparkaka elle lussebulle till det åxå =)
Eller en macka med helt ny gräddad julskinka!! mums

När man går ute på en promenad så ser man hur fint alla människor har gjort det
i sina fönster och på gårdarna dom har.
På vissa gårdar så ser man ju att dom tävlar om vem som ska ha mäst
saker upp för varje år =)

Och ljusstakarna som ger ett sånnt där lugnande och glatt ljus över ett helt rum.
På vintern är jag inte längre rädd, mörkret har gått och gömmt sig eftersom ljusstaken vinner!

Jaja nu har alexander somnat, och det var som en stock igen =)
Som tur var så hann jag putsa hans fönster,stryka gardinerna och sätta upp dom
och hann även få fram en ljusstke som står i hans rum.
Så hans rum är nästan klart, de är bara lite små tomtar och små saker som ska upp.
Så jag ska väl fortsätta med allt de andra imorgon,så får
man väl se om man hinner klart då elle inte.

Idag på öppnaförskolan så kom det dit en tandhygenist och kollade lite tänder
och gav lite information. Ja det mesta visste jag redan men jag trodde jag skulle
få svar på en fundering som jag haft länge men de fick jag ej.
Det är ju jätte viktigt att borsta tänderna både morgon och kväll på
de små liven när de kommer upp små tänder.
Men när man borstar tänderna innan dom går och lägger sig
sen ger man dom välling,för dom flesta får ju vällingen i sängen
och somnar på en gång när det är slut om dom inte har somnat fast de finns välling
kvar till och med.
Då sätter sig ju det där lagret på tänderna som är farligt, de som gör hål i tänderna.
Ska man väcka barnet och borsta en gång till elle?
Nej men jag frågade hur man skulle göra för att undvika detta.
Men hon ahde inte tänkt på det så långt, å jag ahde ju rätt i att nästan alla borstar tänderna
och sedan får dom välling i sängen för dom somnar på en gång.
Man kommer inte undan detta om man inte är så taskig att dom måste gå upp och
borsta tänderna innan dom får sova, men det förstör för vissa då eftersom
 dom ej kan somna för dom blivit pigga igen.
Men hon skulle klura på det och försöka hitta på nått bra svar, sen skulle hon sätta
upp en lapp där sen när hon hade svaret så att alla kunde se.

Jag ställde verkligen hon mot väggen =)
Stackarn såg helt vett skrämd ut när hon inte hade nått svar.
Men de göt inget för de är mänsklit att fel =)

Ja nu fick ni lite att läsa igen då,haha jag skriver ju bara det som ploppar ut ur huvudet
och det kan vara både tråkigt,roligt men tror fan det aldrig är intressant.

Tänkte skriva lite om barn och gradivitet men nu drog
ju detta inlägg iväg en bra bit över det jag hade tänkt.
Så nu orkar jag inte skriva nå mer efter som jag
börjar få kramp i fingrarna =)

Men skriver väl om det senare eller imån men att lova att jag ska det, de kan jag
inte göra för jag har lovat förut och det händer inte.
Folk blir så  besvikna då.

NU sitter mamma på planet hem från egypten så hon komme hem  i natt.
fan vad jag är avundsjuk, jag vill åxå åka utomlands ju.
jaja om hon är jätte brun så komme inte jag hälsa på henne nå mer =)
Nej jag får väl sola solarium och drömma mig bort jag.

Imån är jag barnfri hela dagen så då tänkte jag uträtta ärenden på kupolen,dollarstore m.m
nån som ska hänga med?? =)

Snart komme marcus hem, då vill jag mysa!!!Är verkligen på mys humör idag! =)


jaja ha en bra kväll!!

Kommentarer
Postat av: sadhistory

På min kommentar i förra inlägget menade jag inte heller att det va Jul eller att du menar det, bara blev att använda det ordet =).



Men hela december kan man väl se lite som jul på sätt och vis tycker jag även fast det inte är julafton föräns den 24e dec.

2008-11-25 @ 20:21:23
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Anonym

typiskt att jag alltid verkar jobba när du är ledig, annars hade jag kunnat följa med imorgon ju.

2008-11-25 @ 21:17:55
URL: http://gazela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0