Söndag

Ja då var vi på en söndag igen då, fast ärligt talat så var jag tvungen att kolla vad det var för  dag idag. Jag är helt snurrig i bollen där uppe för tillfället och det kan bero på flera olika saker.
Dels för att det har varit väldigt mycket röda dagar nu runt jul och man ha kanppt vetat vilken dag det varit förutom julafton,juldagen och annandagjul.
Det kan bero på att man inte ha sovit till räckligt och man är super trött just nu. zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

ja sen känner jag mig mega stressad över inget alls, bara för att det har varit så stressigt runt jul och allt runt omkring så sitter det fortfarande kvar. Jag går på hel spänn och bara väntar på att att allt ska bryta samman.

Men men tänkte försöka skriva ner vad alexander och vi fick i julklapp men ärligt talat så komme jag knappt ihåg hälften, men vi hela familjen är jätte nöjda och glada för allt. Speciellt jag för nu ska det tränas =)  samtidigt som man får ett gott skratt.... 

Men ska då skriva lite vad som har hännt under dagarna då..

Julafton och juldagen så var det ju firande med mat,paket,tomte osv med marcus släkt och sedan min släkt. det blev riktigt sent båda dagarna för man ahde ju disk upp till taket när folket hade gått så just för tillfället så tror jag att både jag å marcus är aptrötta på disk. Skulle till och med kunna spy över disk just nu =(

Men på annandag jul så åkte vi förbi till marcus farmor och sa hej, för alla var där på middag. Så alexander fick träffa sin gammel farmors mamma. Ja hon är gammal hon, dom är 5 generagoner på den sidan =)  tycker hon är frän för att vara så gammal och jäklit pigg för den åldern. Men sen bar det iväg och hämta upp ekis å osten hos ekis. där i från drog vi till alexanders farmor och lämnade han där för han skulle få vara där å leka medans vi åkte på hockey.

Som sagt vi for upp till leksand och kollade på hockey, lekasand vann efter en bra match. Och nyfiken som jag är så kunnde jag inte missa att se att nått hännde i klacken. jag tror fan denne person dog och de komme jag göra rills jag sett motsattsen så de så.

När vi kom tillbaka till borlänge så blev det donken för alla var vrålhungriga.
Sen hämtade vi alexander hos farmor och for hem.
Där kom happa åxå, så de blev en liten umgängeskväll men ett litet gäng av vänner här.
Alexander fick gå å lägga sig för klockan var ju mycket.

Dom blev kvar väldigt sent så jag gick och la mig innan dom ahde gått hem. Men så kan det vara =)

Igår så var vi till min farmor och åt mat och umgicks lite med dom där. Letade tomtar som är en tradition där hemma.Jag tror det var min gammelfarmors farmor som började med det.Man ska i alla fall hitta 18 st gömda tomtar i ett rum. Tomtarna aär väl 2-3 cm och röda.  Jag hittade dom alla på en gång!!! =)

Sen for vi ner till kupolen för marcus skulle kolla efter nått och jag skulle köpa en korthållare innan dom tog slut.
Och shit vad folk och dom var ju som tokiga ju. Blir alla som vilda djur när det är mellandags rea ??
Jaja vi överlevde den dagen åxå =)

Sen gav vi alexander lite mellan mål här hemma och hämtade ekis julklappar och sedan åkte vi hem till han.
där blev det fika och julklapps öppning. =)
Vi fick ett jätte roligt sällskaps  spel. Och alexnader fick en t-shirt som det står ÖVNINGSGÅR på =)
Precis en sånn tröja som jag hade tänkt köpa han på markanden men sen blev det inte av. Men den är jätte fin så den tackar vi för!!!!

Sen åkte vi och köpte lite små tugg som potatissallad,sallad,köttbit och cider/öl. Blev så att vi åkte hem hit och åt lite och sedan spelade vi spel.
Alexander han sov han  och happa och linus kom åxå.
SÅ vi spelade det roliga spelet från strax efter 21.00 till 02.30 på natten....men my cket skratt blev det =)

Så i natt kom man inte i säng förens efter 4. så nu är man jätte trött, funderar på att lägga mig å vila nu medans alexander sover middag. fast då kan man ju inte sova lika länge som han för då komme man vara pigg i kväll istället.
Men marcus ska fan ha midalj han, han skulle ju upp vid 7 för att jobba han...vilken männsika va!! Att han lyckas åxå. jag hade varit död.

Har försökt diska av lite disk men fan jag är så matt så de gick inge bra =(
Har ingen ork dels för att jag är trött sen har jag en konstig dag bara.
Har tänkt väldigt mycket idag, och det har fan ställt mig mot väggen helt och hållet.
Jag är väldigt osäker på mycket just nu, och jag vet inte vart jag ska börja.
Nej jag vet inget längre känns det som.

Men jaja ska inte skriva om det nu, utan de får bli i ett djupare inlägg sen när tiden å orken verkligen finns där.

Nu ska jag dra mikg här i från så får tiden visa vad som händer.


Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Osteaaaaa

Du glömde att berätta vad vi kollade på!

Som började strax efter midnatt..!!

2008-12-29 @ 20:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0