1 Vecka

1 Vecka med LCHF och det visade
- 3,4 kg på vågen...
 
Idag mätte vi olika delar på kroppen för
att även se om man minskar lite elelr mycket
i cm på de oliak delarna.
 
Vägningarna kommer jag att köra på
Onsdagar varje vecka och mätningarna vet jag inte
om det blir varje vecka eller varannan eller
kanske en gång per månad?! Vad tror ni är bäst??
 
Denna vecka har inte varit att leka med, humöret
har gått upp och ned för min del och de
första dagarna hade jag en sådan huvudvärk att
jag trodde jag skulle dö...
 
Men jag kom på att det är abstinensen som visar
sig då kroppen inte fått sockret den är van vid..

Jag blir rädd när jag tänker på hur mycket socker jag
klämmer i mig dagligen, jag har/hade ett socker beroende
och jag kan lätt åter gå till det så nu gäller det att
hålla strama tyglar..
 
Vi kör inte den aldra striktaste LCHF - dieten för det är så mycket
som sambon inte tål och som vi inte tycker om eller inte kan äta.
Men det har fungerat bra som vi kört nu och vi har även en dag då
man får lyxa till det lite..
 
Så lördagar så får den som vill köpa godis, chips eller vad den nu önskar,
men det är endast i liten mängd och bara den kvällen.
 
Men kan inte ta bort allting gott direkt inte för då tappar man
hoppet direkt...
 
Men jag är nöjd med  mina 3,4 minus på vågen för att bara vara
1 vecka!!
 

 

Kommentarer
Postat av: Karin

Angående mätningarna tror jag det är bra att inte mäta för ofta, att man då lätt kan bli besviken utan tror det är bra med en gång per månad. Kanske i samband med vägning eller kring varje månadsskifte. Så har jag gjort iallfall och jag blir glad när jag mätt för att se cm falla bort. Känner att ajg varken har tid eller ork att mäta så ofta, dessutom blir det mer korrekt svar om man får hjälp att mäta vissa delar på kroppen. =) Min sambo hjälper gjärna till med det =)

Blev ju som en novell det här, men hoppas du orkade läsa mitt inlägg. Mår du bra annars??

2012-11-28 @ 17:06:09
URL: http://fjarilkarin.blogg.se
Postat av: Redenigma

Va duttia ni är!! Kämpa på :)

2012-11-28 @ 17:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0