Torsdag

Inte kul att vakna upp till ett regning och ruskigt väder ute.
Men ja hösten är här nu och vi får nog vänta oss flera
sådana dagar till innan det blir riktig vinter och man
slipper denna tråkiga stämmning både inne och ute!

Idag är jag tröttare än tröttast och ja vädret spelar
in en stor roll där men sedan blev det sent för mig
igår, alldeles för sent och sen har jag sovit som en
kratta.

Men det är bara att bita ihop och hoppas på att
dagen får något trevligt att bjuda på.
Marcus är ju ledig idag med så man får väl ta
och umgås så mycket som det går och hitta
på något hela familjen =)

Alexander är ju också hemma idag eftersom
vi fick lov att byta dag på dagiset.
Jag ska  jobba lite imorgon och då behövde
jag ha Alexander på dagiset för då behöver
min farmor bara ta hand om lille Anton =)

Men det blev ju såklart strul som vanligt och
man får inte byta dag hit och dit när man är
föräldra ledig, då är det Måndag - Torsdag
som gäller.
Men jag förklarde att jag har tackat  nej till
så många jobb erbjudanden som vikarei
inhoppare och snart vill dom ju inte ringa
mig mer, om dom inte har tagit bort mig
från registret redan, som inhoppare får
man inte tacka nej för mpånga gånger för
då blir man raderad från listen som inhoppare.

Så jag sa som det var att jag har inte RÅD
att tacka nej  fler gånger och får jag någon
som kan se efter Anton så vill jag ju kunna ha
Alexander på dagiset, för vi betalar ju trotts
allt en massa pengar varje månad för hans
plats där.

Nej mån då var det så att jag satt mellan två
val, antingen vara mammaledig och bara ha
han där Måndag-Torsdag 9.00 -14.00 och inte
kunna tacka ja till jobb om de inte är just under
dessa timmar =/
Annars ta bort min mammaledighet och skriva
in mig som arbetslös,då får jag ha han där
Måndag - Torsdag 9.00 - 14.00 fast dyker
det upp ett jobb så kan jag tacka ja för då
får han vara där den tiden och dagen det
gäller.
Ja det var helt sjukt,så där krånligt har de fan
inte varit när man själv jobbat på dagisen
här runt om.

Jag kan inte ta bort mina mamma dagar eller,
då sitter jag ju helt utan pengar =(
Hur fan ska jag göra??
Är det någon som är insatt i sånnt här eller
som vill hjälpa en?!

Jag får fan magsår hur jag ska göra, för
har fått brev hem om att vi kan som
TIDIGAST få in Anton på dagiset.
Men det kan ju dröja 2 månader till osv.
Och eftersom jag söker jobb varje dag
så har man ju fått någon som svarat
och frågat när man kan börja och då
har jag varit ärlig och sagt det att jag
inte vet riktigt för dagiset vet ej ännu
när vi kan få en plats. Och då har det
varit tack och hej på en gång.

Nej ucsh hjälp mig här ifrån, hjälp mig
att få ett jobb och en dagis plats !"!



Kommentarer
Postat av: Sara - Alicias mamma & Manfreds mamma

Ja den 27 ska jag skriva & köra upp, så vi får se.. Sjukt nervös! Idag är det klart med halkbanan iallafall :)

Kram

2010-09-16 @ 14:05:43
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

frida allgren, allgren.blogg.se :P

2010-09-16 @ 15:21:20
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma & Manfreds mamma

Ja skrivningen kl 1 och uppkörningen 15,30. Blir mycet att tänka ppå den dagen

2010-09-16 @ 15:38:38
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Johanna

Då skall jag in och kolla min mail och fylla i uppgifterna till dig :) kram

2010-09-16 @ 15:39:38
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Frida - blivande mamma

Ja det är jättekul. Klart det ska vara slagsmål. Annars är det inge roligt. Dom blir ju så taggade när de får slåss lite :)

Kram

2010-09-16 @ 15:58:33
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Filippa

Jag har svårt att gå när det är tråkigt väder... Så som regn, då är det mysigt att ligga kvar och höra regnet slå mot fönsterrutan!

2010-09-16 @ 16:43:42
URL: http://filippafredriksson.blogg.se/
Postat av: elvira

Hej! Har läst din blogg flera flera gånger, och tycker den är jätte bra och rolig att läsa. Du kanske tycker det är konstigt att jag bara skriver det mitt i allt, men jag ville att du skulle få veta det :p ska lägga till dig på bloglovin nu, så du vet vem det är som följer dig! Tack för en superbra blogg, och fortsätt blogga som du gör! :)

2010-09-16 @ 16:49:33
URL: http://elvirast.blogg.se/
Postat av: Becka - Livet genom min Sony Ericsson lins!

Du kan inte bo i skåne, hör jag. För här är vintern som en ändå lång och mörk höst. Bara mörkare, mer regn och tristare.

Fast vi hade iofs en del snö förra vintern, men det va nog ett undantag. Haha!

2010-09-16 @ 17:55:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/beckasinnet
Postat av: Johanna

jobbigt med jobb och så.... :(



ingen fara, har maialt över mitt mobilnummer nu :)

2010-09-16 @ 21:03:49
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

En skobutik men nu har jag fått jobb där så det känns helt underbart då jag trivs hur bra som helst :D

2010-09-16 @ 21:04:23
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: DONKEN

menn, fyfaan! varför ska det alltid vara sånt jääävla krabb med o va jobbsökare och ha dagisplats? Jag kommer ju att hamna i EXAKT samma sits som du sen, för jag kan ju inte bara lämna vincent OCH bebisen på dagis sen, hela dagar, om jag inte redan FÅTT jobb heltid. och jag FÅR inget jobb heltid, om inte arbetsgivaren kan försöka sig om att jag KAN jobba heltid, o då får man ju inte det jobbet. inte det heller.

förstår precis din frustration. men läste också däruppe nu att du kanske kommit på en lösning? börja med tupperware kanske? haha :P



pössen!

2010-09-16 @ 23:19:20
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0