Onsdag

Haha snacka om att vara med va?! här sitter jag och skriver Tisdag som rubrik sedan lär jag
tänka efter om och om igen och det hela slutar med att jag får kolla datum på datorn =)
Och japp där står det ju att det är ju Onsdag idag =)

Så nu ligger jag en dag efter igen =) Så där är de var och varannan dag här hemma, och så
har det varit i ca. 3 år för mig nu, för det är 3 år jag har gått hemma nu =(
Gick hem redan i v. 18 i graviditeten med Alexander det vill säga att att i Augusti 2007 gick jag hem
och blev sjukskriven. Sjukskrivningen blev ända fram till förlossningsdagen då det gick över till
föräldraledighet =) Njöt av varje sekund av den eftersom jag inte längre hade ont och jag kunde
gå och röra mig utan att trilla ihop! Sedan i Januari 2009 så hoppade jag ut som vikarie några enstaka gånger
på lite olika dagis och sedan hoppade jag in som vikare som personligassisten också.
Jag njöt och såg fram emot att få jobba på och komma ut igen!!
I Februari 2009 fick vi ett + på stickan och faktum var att Alexander skulle nu få bli storebror och jag tänkte
att alla graviditeter är olika så denna gång ska jag jobba länge!! Fick in Alexander på dagis i April 2009 och
jag kunde nu tacka ja till mer jobb! Fick  en 30% rad som personligassisten och en rad på 75 % på hemtjänsten
under sommaren! Dock så blev det bara jobb i ca. 1 månad för under ett jobb pass så drabbas jag av samma sak
som med graviditeten med Alexander, jag ramlar ihop,känner inte mina ben osv. Japp Anton ligger också och klämmer på samma nerv så jag benen blir som förlamade i mellan åt =( Plus att jag har massa sammandragningar med Anton under hela tiden. Så sjukskrivning där med =(
Där av så har jag förlorat jobb och antagligen möjlighet till mer tider där =( TRÅKIGT! =(

Så ja att vara hemma i 3 år kan både vara skönt och helt fördjävligt! Det har varit underbart att fått föda två barn och att fått tillbringat så mycket tid med dom.
Men samtidigt så vill jag ut i arbetslivet också, jag är för fan 23 år och jag vet inte vad jag vill bli eller jobba med/som!! Ska jag utbilda mig till något? Ska jag jobba i affär?Ska jag jobba med kött/chark eller bageri/kondetori? Ska jag jobba inom vården? Som personlig assisten? Eller Dagis? hummm ja nu JAG VET INTE!!

Helst vill jag ha NATT jobb för det skulle passa bäst med tider och  sånnt,  eftersom Macrsu tider/schema är inget att hurra över =( 
Just nu känns det som att jag blir otroligt låst för jag måste tänka efter vad jag söker för det får inte krocka med Marcus jobb och tider, så vill jag inte ha det,jag vill ha ett jobb bara.

Men nej jag ska väl få gå arbetslös också och A-kassa är jag inte berättigad till så det är KÖRT!
Ge mig ett jobb! =)

Fick hem papper att tidigast 1 November 2010 kan Anton få plats men det dröjer säkert någon månad till för det gör de ju alltid, med Alexander fick vi vänta 3 månader över det datum vi var berättigad en dagis plats =/
Visst dom säger att man har syskon förtur osv  men ja man vill ju ha dom på samma dagis i så fall, inte vill jag åka till ett ställe med Anton och ett annat ställe med Alexander, de blir ju bara krånligt =(

Ja det är många funderingar och mycket som tynger ner en just nu.
Men jag försöker kämpa i mot och se någon ut väg i det hela....


Har ni något drömyrke?




Kommentarer
Postat av: Fröken M

Vi är bjudna på lunch hos en vän så det är strax dags att få på Viggo kläder och ge sig iväg !ha en toppeen dag :) Kram

2010-09-01 @ 10:00:48
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: charoline

läskigt att tappa känslen så i benen att man trillar. tur det går över efter att bebisarna kommit ut.



2010-09-01 @ 10:05:06
URL: http://charolicious.blogg.se/
Postat av: Jannike

Ursh för att vara hemma. Jag har vart ehmma i 4 år nu i Januari när Alicia ska börja på dagis. Bllev uppsagd när jag blev gravid:S.

Jag håller iaf tummarna för att de gick bra på din tävling.

2010-09-01 @ 10:18:53
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/
Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Bella Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Vi diskuterar om förbud mot burka. :P

2010-09-01 @ 10:21:49
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/
Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Bella Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Jag vet inte riktigt vad jag tycker är rasistiskt. Förstår inte varför folk inte respekterar andras religioner och utseende.



Och argumenten de kommer mer är väl en aning kränkande..



Idag vet jag inte vad det blir, sj då?

2010-09-01 @ 10:29:39
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/
Postat av: Jannike

Här klättras de också på väggarna. Både jag och Anton. Men han börjar på dagis den 18 Oktober ju.

Nej jag har inget jobb. Jag ska med söka. Men först ska jag läsa en kurs på komvux. Fast de gör jag så fort Anton börjat dagis sammtidigt som jag söker jobb. Jag har gått Hotell och restaurang, Men jag tar vilket jobb som helst. Du då?

2010-09-01 @ 10:34:32
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/
Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Bella Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Ja absolut, jag diskuterar bara och blir besviken och arg på trångsynta människor.



Jag tycker att man absolut ska få utföra sin religion i Sverige eftersom det är religionsfrihet. Och att man ska få se ut precis hur man vill.



Det är olika kulturer och de kommer från andra länder. Det är inte många människor som har burka heller så jag förstår inte varför folk stör sig.

2010-09-01 @ 10:41:32
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/
Postat av: charoline

haha ja. bara för mig att vänta då : P

2010-09-01 @ 10:46:43
URL: http://charolicious.blogg.se/
Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Bella Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hur menar du att det förändras?

Alla är väl människor, spelar väl ingen roll om de är utländska eller svenska.

2010-09-01 @ 10:52:38
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/
Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Bella Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Men eftersom det är så många utländska barn som inte äter fläsk pga att de är muslimer så förstår jag att de tar bort fläsket, jag tror inte ungarna dör för att de inte får äta fläskkött. Men det beror ju på vad skolan har för ekonomi. I de flesta skolorna så finns det både fläsk och nöt. För att ALLA ska kunna äta.



Men du tycker alltså att de som inte äter fläsk inte ska ha någon mat och vara hungriga hela dagarna för att dina ungar ska få fläsk?



Då tycker jag absolut det är bättre att ALLA barn ska få äta, det är väl ändå viktigast?



Och man kan absolut inte jämföra en slöja med en keps! Herregud.



Slöja/burka används för att det är religiöst. Keps är bara en huvudbonad. Det är VÄLDIGT stor skillnad. De är ju från olika kulturer och religioner. Din unge måste ju inte ha keps!



Och den här visan med nationalsången. Herregud vad är det som är så himla viktigt med att sjunga den i skolor?



Nu är det ju så att vi har många kulturer och människor från massa länder. Är det inte bättre att man sjunger en sång som alla vill sjunga? Välkommen till 2010. Man kan ju sjunga nationalsången hemma om det är så fruktansvärt viktigt.



Tänk dig själv, när det finns massor med ungar som inte är från Sverige och de ska stå och sjunga en sång om ett land som de kanske inte har så starka känslor för som sitt eget hemland?



Det låter ju mer som att du vill BEVARA SVERIGE SVENSKT, lite sverigerasistist eller ja sverigedemokratiskt. Fast vad är skillnaden på dom 2?



2010-09-01 @ 11:13:35
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/
Postat av: sandra

Äntligen någon som tycker samma sak som mig :) Läste vad du hade skrivit i en tjejs blogg och ja ser att er diskution är minst lika hetsk som våran. Men det är bra att du står på dig och står för dina åsikter :)

2010-09-01 @ 11:24:00
URL: http://sandroou.blogg.se/
Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Bella Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Haha men kära nån. Keps och burka är 2 helt olika saker. Dom skyddar sig inte mot saker mitt på huvudet. Det är en regel för dem. och det finns inget förbud mot burka i Sverige. Och tacka gud för det.



Vad är det din son skyddar under ett skolfoto som är så FRUKTANSVÄRT viktigt? Tydligen är det inte så viktigt eftersom han antagligen tar av sig kepsen på skolkort. Men en religiös tjej skulle aldrig ta av sig sin slöja/burka på skolkort. Eftersom det är HARAM alltså förbjudet, de syndar då.



Man kan ju absolut vara rasist mot andra människor även om du inte är det mot dina vänner.



Det är inte som ett annat land, det kommer alltid vara Sverige men Sverige vore ingenting utan invandring och modernisering och andra kulturer.



Det enda är att det kommer andra kulturer och folk från andra länder hit för att de inte har någon annan stans och ta vägen. Men visst att sjunga nationalsången i skolan och äta fläsk är tydligen viktigare än att alla ska trivas och känna sig trygga i skolan.



De anpassar ju sig visst efter Sverige och deras lagar, det gör de allra flesta. Som sagt det finns ingen lag mot burka.



Och min syster är i Bosnien då och då. Hon behöver inte ha slöja lr nåt. Så vadå måste anpassa sig till andra länder?



I många länder är det inte ens folket som väljer lagarna och reglerna det finns fundamentalister som sätter upp störda lagar. Men det ska du ju inte ta ut på alla som kommer till Sverige. Det är ju några få som styr landet som har bestämt det.



2010-09-01 @ 11:40:36
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0