22 September 2010

Imorse när jag gick till dagiset med Alexander så var det så där kallt i luften
att det blir rök när man andas ut.
Det fick mig att tänka tillbaka på tiden då man själv var liten och man tyckte
det var jätte coolt att RÖKA.
Man letade på en liten pinne eller ett grässtrå eller vad som helst och sedan
gick man runt där och lossades att det var en stor cancerpinne och sedan
blåste man ut och man tävlade mot varandra vem som kunde blåsa ut
mest rök =)

Ja vilka ideer man kan ha som liten, att sitta och sysselsätta sig med sådant
trams i någon timme i kylan =) Det var tider det !!

Tänk om man då visste hur dödlig och farlig den pinnen var/är, tänk om man
visste då att några närao och kära skulle dö pga denna pinne, och att vissa
skulle få obotliga sjukdomar av denna pinne. Nej det visste man inte då,eller
jag visste det inte då och därför tyckte man att man var cool, att som stor skulle
man få ha en riktig cigg att blåsa ut rök med. Men nej när man blev äldre så fick
man reda på hur farligt det är och allt runt om, och då slog mig tanken.
Vad får folk att VILJA röka?? Vill man dö i förtid,vill man skada sin omgivning,
vill man få dåligare hälsa och där efter få massa olika sjukdomar?

Men ja nog om detta, det var iallafall kallt ute imorse och jag såg att Alexander
tyckte det var kul att det kom rök ur munnen på han =) Men han är ju så pass
liten att han inte förstår om jag skulle förklara om cancerpinnen =/
Så han får väl leka på som typ alla andra ungar gör han med och sedan får
man ta det dära samtalet om pinnen när han blitt äldre!!

Hade tänk fortsätta med min höststädning där ute på altanen men det är ju
så ruggigt ute så jag ville inte vara ute flera timmar, så fixar saker här vid
datorn nu istället och sedan får barnen vara med ute sen  och kolla på och
hjälpa till när det höst städas lite. Eller så skjuter vi på det  som vanligt!! =)
Vissa dagar har man faktist inte lust med vissa saker!!

Hoppas ni har hittat någon tävling som kan vara av intresse här inne på
bloggen!!Jag deltar bara i tävlingar,men alla ligger under kategorin
Tävlingar!!
Ta en kik in där och kolla om det finns något i din smak! =)

Sedan hoppas jag på att få anordna egna tävlingar för er underbara
läsare här fram över!! Den som väntar får se!! =)

Nu ska jag fortsätta plocka lite här och läsa bloggar samtidigt! =)
Får se hur de ska gå!





Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja du får det. Det var kul, jag fick bra respons :) har skickat mail nu till dig med lösenordet :)



haha ja det blev verkligen en succé det där!, jag har ofta bloggtips, jag vill dela med mig av mina läsare till andra, kanske blir det en repris!

2010-09-22 @ 12:44:25
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: von schrowe

så lite så :)



jo det är bara bra, du/familjen? :)

2010-09-22 @ 13:14:36
URL: http://denisevs.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

det tog ett tag för mitt paket att komma fram oxå trodde nästan att dom glömt bort mej men sen fick jag det igår :)



med oss är de fint :) har precis städat klart här hemma så nu blir de lite lunch å sen ut så Vincent får springa av sej lite



va gör ni en dag som denna?

kram

2010-09-22 @ 13:15:50
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Johanna

Dejten blev verkligen lyckad igår... hihi. kommer nog ett hemligt inlägg om det senare idag :)



Ja, jag brukar slänga ut bloggtips då och då...:)så det kommer säkert ett i veckan :)

2010-09-22 @ 13:19:09
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Tack. Jo jag har det bra idadg, solen skiner här och det är 11 grader varmt ute, men jag håller mig inne opck pluggar, hur är det med er då?

2010-09-22 @ 14:26:43
URL: http://fjarilkarin.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag tillhör dom konstiga människorna som ALDRIG tyckt det varit coolt att röka, är också därför jag aldrig rökt inte ens provat. Jag har druckigt alkohol men aldrig stoppat en cigg i min mun är väldigt stolt över mig själv faktiskt :-)

2010-09-22 @ 15:01:47
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: DONKEN-2barnsmorsa 2 be

detta var ett såntdär brakbra inlägg.

ba så du vet.

högljudda funderingar när de är som bäst. och röka med en pinne, elelr en osynlig cigg, gjorde jag också. som de flesta. :) idag harar jag rök mer än nåt annat, fastän jag testat nåra gånger av dumhet, på fyllan o villan....^^ pöss

2010-09-22 @ 18:42:38
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0