Kanel Bullens Dag

Idag är det som alla redan vet den 4 Oktober och det är lika med Kanelbullensdag!!
Hade inga bullar alls i frysen och att ställa mig och baka idag var inte ens med
på världskartan. Så här blev jag lite deppig att det inte skulle bli en endaste
kanelbulle på den speciella dagen =/
Haha nej då så alvarligt var det inte =)
Jag har firat = ätit en kanelbulle på dens dagen om jag kommit ihåg det och haft
till gång till en bulle =)
Men vissa år har det skippats helt och hållet så ja inte dör vi för att det missas lite.

Men idag så ringde vi och bjöd oss själva på kanelbulle fika hos barnens mormor
och morfar.Så svängde förbi affären på vägen dit och köpte med lite kanelbullar
 och sen for vi dit som i en raket!

Det blev lek och bus med barnen och Rillo skulle ju självklart vara med han också!


Det blev lite pannkaka för barnen och sedan efter det kunde vi börja förbereda
fikat, och Alexander år en hel bulle och Anton han smakde lite av mig han och jag
ångrar mig nu att jag inte fick med den stunden på ett videoklipp!
Vilka miner gossen gör när han får äta bulle =)

Blev bjuda på mat sen lite senare på eftermiddagen och vi får spara våran
ungspannkaka tills imorgon eller övermorogn.

Kom hem strax efter 19.00 och då skulle vi börja kolla igenom skorna som jag
ännu en gång plockat fram i hallen och även kläderna...Men nej tror ni någon
av barnen ville vara med på noterna där och prova skor? Nopp dom förvann
åt varsitt håll och sedan ville dom bara leka.

Så japp får göra ett nytt försök imorgon istället, hoppas på bättre samarbets
förmåga från deras sida då.

I säng kom dom runt 20.00 tiden och efter det så har det blitt rester av tacosen
och en film på det. Och nu är det hög tid att läsa alla bloggar som hunnits uppdaterats
idag under dagen, svara på alla kommentarer som slinkit in under dagen =)

Sen för hoppnings vis en och annan tävling kanske man hinner anmäla sig till!!!


Sen blir det nog en dusch och hopp i säng!! =)




Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har inte ätit nån alls jag :( Men men vad gör det om hundra år?!



Sov gott nu Pöss

2010-10-04 @ 23:36:17
URL: http://www.linda.mustica.se
Postat av: Johanna

tycker jag absolut du ska ha! :)



Tror jag skall börja på och fundera och krypa i säng :)

2010-10-04 @ 23:40:15
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

massa tävlingar finns på min, fast ingen av dem som jag står för, än :P men det komemr snaaaaart jga looovar dig detta. ;)

2010-10-04 @ 23:48:50
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

nähh, inge mail inte jag fått.. :(

kanske glömt "87" i adressen? eller så är det några mellanslag för mkt? eller så blev de ba nå fel nånstans på vägen...

2010-10-04 @ 23:56:59
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

japp :P jag har ju haft en hittills, duvet scrapbookingen. :P

man får maila till företagen o se om de nappar på bloggtävling. har skickat ut endel förfrågningar så man får ju se vilka som nappar. ;) pöss

2010-10-05 @ 00:38:31
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Britta bloggar

Gott med kanelbullar!

2010-10-05 @ 11:15:03
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0