SD vart finns det en gräns?

Nu kan jag inte knipa käft längre. Precis efter årets VAL så var det skriverier,på hopp,hot och massa mer.
Ja att SD tog sig in i RIKSDAGEN var helt Förfärligt enligt vissa, att SVERIGE skulle gå under, att det skulle
bli DIKTATUR osv osv

Inne på BLOGGAR och ute på FACEBOOK skrevs det hela tiden om detta.Vart man än vände sig så var det där,
på TV,RADIO ja över allt!

Ute på Facebook hotade folk med att ta bort deras vänner om dom ahde röstat på SD, och man var RASIST om man röstat på SD.

Men om inget skriveri om folk som röstat på: Sossarna, Moderaterna, Vänsterpartiet, Kristdemokraterna osv osv
Alla partier har dom brister och alla har dom något bar syfte. Som VI ALLA VET så får inte något utav partierna som
sitter i riksdagen igenom ALLT dom vill.

Alla partier kan ju vara med och bidra med en liten sak  var, men nej vad var det som var så farligt med SD?!
Vad är folk rädda för??

Men som tur var så lugnade det hela ned sig och man kunde kolla på TV, lyssna på radion och kolla bloggar och
titta lite ute på facebook, utan att det var elakheter hit och dit om detta val.

Och så idag när jag går ut och läser AFTONBLADET på datorn så ser jag detta:
http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article7924552.ab

Jag vet inte längre vad jag ska tycka,tänka eller vad. Jag blir bara så LEDSEN,FÖRBANNAD och ja jag vet inte vad.
Jag har inga ord att sätta på detta...

Hur kan man som MAMMA avsluta sin kontakt med sitt BARN bara för att barnet röstat på SD?
Vad fan är man för MAMMA då?! Alla har vi RÖSTRÄTT !!! Då ska man väl för F*N kunna rösta på
vad man vill och vad man tycker själv känns bäst?!

Nej man måste gå och fråga sina vänner och föräldrar först om det är OK eller??

Alla tycker vi olika, så alla röstar vi olika eller hur!!
Varför får då inte dom som röstat på SD nu då vara i fred som alla andra som röstat på något
av de andra partierna?

Jag tycker denna MAMMA har gjort helt fel val, och tycker att hon istället borde satt sig ner och
pratat med sin son,om varför han röstat si och så. För alla dom som röstat på SD måste ju haft
en bra förklaring  till det. Inte tror jag att 5,7% bara slänger in sin röst på SD bara för att dom ej
vet vad dom ska rösta på.

Och inse faktum att SD fick mer röster än både VÄNSTERPARTIET och KRISTDEMOKRATERNA....

Det är ju bevis på att folk har tröttnat på hur det är NU. Att det måste bli en förändring!
Kanske tyckte dom att det var svårt att överleva när MODERATERNA styrt landet och tänkte att
om ett parti som SD kommer in så kommer det bli om rört i grytan och lite måste ändras?!
Ja vad vet jag, men valet är gjort och som tidigare skrivet så har alla RÖSTRÄTT, varför då
hålla på så här på DAGISNIVÅ??

Jag vet inte vad ni röstat på och vad ni än röstat på så tycker jag att det är upp till er själva!
Det var ju erat egna val att använda just din egna röst för att visa vad du tycker!


Nej ALLA är LIKAVÄRDA och vi har väl POLITIK här i SVERIGE?! Inte diktatur!! Om vi hade haft eller
har fått diktatur så skulle ingen få rösta och säga vad dom tycker, Men det får vi och det ska vi vara glada
över!!

Men att sitta och låsa och frysa ut ett parti som de andra gör mot SD, ja det är väl både MOBBNING
och på väg till DIKTATUR!!?

Nja men ja jag blev bara så jäkla arg hur en mamma kan gå så jäkla långt och LÅGT...........



Kommentarer
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Svar:

Oja det gör man verkligen, sjukt läskigt men i alla fall :)

2010-10-09 @ 00:53:16
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: spea

heej.

Min blogg går inte så bra nu så kan du vara snäll och kolla min blogg och kanske lämna en kommentar.

2010-10-09 @ 08:29:41
URL: http://jstarlet.blogg.se/
Postat av: Sara - mamma till Wilda

Jag är inte så insatt i detta, men jag vet en sak. Här i Helsingborg är det många invandrare som röstat på SD. De är trötta på alla de invandrare som kommer hit och inte vill göra sitt. Ganska sjukt kanske, men så är det

2010-10-09 @ 08:42:44
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Erika - Gastric Bypass Operation 27:e Okt.

Ja, jag har kontakt mer flera vänner/bekanta och även här via bloggen. Men ändå skrämmer man sig själv som inne bomben! Helt i onödan säger dom. Men ja. Läget är så nu.



HOppas allt är väl med er? kramar

2010-10-09 @ 09:04:47
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Läste ditt inlägg och mer än jag kan säga att ja alla har sina olika val och röstar på det dom vill.



Men ändå så står det i artikeln lite längre ner att sonen säger att dom inte har haft kontakt på åratal så man vet ju inte vem som talar sanning heller. Även om nu mamman har sagt upp kontakten med sin son för det här så tkr jag att det är hårt och kallt av just henne som är mamma till ett barn att göra så. Man ska väl kunna älska sitt barn oavsett vad? det är ju ens barn, ens eget kött och blod.



Jag skulle aldrig säga upp kontakten med mina barn om dom röstade på något parti som jag inte gillade. Alla har olika åsikter och alla gör som man vill så äre bara..man är inte en dålig människa för det :)



Och dessutom så tkr jag att det här partigrejset att man ska rösta hit och dit, borde vi få slippa göra och komma på en annan lösning istället för att det är fler och fler som har blivit osams att "man har röstat på fel parti" och grejer. Tycker att detta skit blir värre och värre för varje gång man röstar, nästan läbbigt ju o.O

2010-10-09 @ 09:40:37
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: MADDES

Bra skrivet! Jag håller med dig om att det är upp till var och en vad man röstar på och att alla har rätt att tycka. Och att man som mamma skulle ta avstånd från sitt barn pga av ett riksdagsval låter ju helt sinnessjukt. Då kan man inte ha någon direkt relation till att börja med!

2010-10-09 @ 10:08:44
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fyller år idag så skall käka och mysa med en god vän. Och imorgon kommer mina föräldrar och firar mig och så skall vi se sista hemmamatchen för säsongen och äta med laget efter det.



Självdå? kram

2010-10-09 @ 10:19:59
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: JD - Gastric Bypass opererad

kanonbra skrivet. håller med dig fullt ut :)



jag tycker bara att det verkar så mysigt :P jag är rätt sick!

2010-10-09 @ 10:30:50
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: rumptott

ja du jag vet inte redigt inte vad fasen bvc tanta yrade om..

aja tänkte jag..

de blir nog bra..

bättre värkar de vara iaf. =D

inatt har vare lugnare fram t fem då fick Erik gå o hämta in han t oss o sen somnade han imellan oss.. värsta mys o vakna på morgonen =D

han klättare upp på mig sa mamma o dunka mig i huvudet (hans sätt att klappa)



hehe så de känns som om de e bättre idag iaf =D



kram

2010-10-09 @ 11:19:49
URL: http://rumptott.blogg.se/
Postat av: Madde

Var lika förra valet också när det var regeringsskifte satt på nätet och läste massor om allas hat, folk slutade umgås med dom som röstat rött vs blått. Det lugnar ner sig. Så fort det blir förändring reagerar människor negativt på det när folk sen fått svälja så försvinner det. Det är som vid en naturkatastrof som förra året när alla samlade pengar till vad heter det den där jordbävningen nu inte ett ljud om den saken och ingen samlar pengar dit längre. Lika svininfluensan det ligger i människans natur att reagera på konstiga sett vid förändring. Jag skulle reagerat mer om folk INTE reagerat faktiskt. Jag känner bara att jag låter stormen rida ut den här striden om 2-3 månader bryr sig ingen längre och den där mamman och sonen är sams igen.

2010-10-09 @ 11:33:13
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Linda

Icke ok! Jag tycker det är sjukt hur folk beter sig.



Jag personligen har min fasta åsikt om SD men jag sänker mig inte till dagisnivån och beter mig som ett småbarn.



Att som mamma avsäga sin son är fan skrämmande. Nog för att jag skulle kunna lista en del saker som skulle kunna få mig att avsäga mina barn men sånt här ICKE!!!

2010-10-09 @ 13:47:14
URL: http://www.linda.mustica.se/
Postat av: Sofia

Nej det har jag inte, är det bra smink?? :) Kram!

2010-10-09 @ 16:35:49
URL: http://ssofiayouknow.blogg.se/
Postat av: Emelie, Mamma till David

ja, det är helt okej :D Riktigt roligt faktiskt! Vad har ni gjort i helgen?

Kram

2010-10-09 @ 16:58:49
URL: http://enmammaskarlek.blogg.se/
Postat av: W - ung 3barnsmamma & Fotograf

jag håller så MED ! det är helt sinnessjukt vad folk går för idag! en mamma ska alltid finnas för sitt barn vad man en röstat på. det är så SJUKT att folk gör detta till ett krig, så barnsligt och omoget av folk runt omkring. nej! någon jäääävla måtta får det vara på folk !



ja det är ju så, det är tur att du har en gräns till vad du handlar :) kram

2010-10-09 @ 19:59:49
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Britta bloggar

Jag tycker att det ÄR sorgligt att SD kom in i riksdagen. Men de är tyvärr demokratiskt valda och det är ingenting vi kan göra någonting åt nu, förutom att inte ge dem makt. Om man klipper kontakterna med sitt barn för att den röstar på SD sabbar man ju alla möjligheter att påverka barnet i rätt riktning!

2010-10-09 @ 20:48:28
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Jennifer

Skönt att de finns fler som tycker som jag. Alla måste få rösta och nu kom domin. Finns säkert en del bra saker dom kan kommamed också.

2010-10-10 @ 23:11:53
URL: http://urjenniferssynvinkel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om dom avslutade relationen med varandra så tycker man ju att det borde ha varit nåt mer som har hänt...

2010-10-11 @ 11:23:06
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0