Dag 09 – Min Tro

Ja nu kör jag igång med listan igen får se hur mycket jag hinner iakpp med den då =/
Men de var några som verkligen ville att jag skulle fortsätta med min lista så på deras
begäran så ska jag nu försöka skriva om Min Tro!

Vad ska jag skriva då ? jag har ingen tro, eller jo något tror jag på
men om det finns en gud vet jag inte.

Men något ting tror jag finns, men vart ocg vad det är en gåta.
Jag tror att  man kan leva vidare efter döden, att antingen så lever man
uppe ovan för molnen precis som i bröderna lejonhjärta annars kanske man
åter föds som något annat! Ja vad vet jag men det tror jag på iallafall...

Lika så tror jag att vissa verkligen kan se och höra de döda och att de döda
kanske vill någon anhörig något och därför stannar kvar hät på jordelivet
fast den tiden är förbi.
Men ja det är också något jag tror så om det är så det vet jag inte.

Så ja det var völ kort om min  TRO det =)

Jag är ingen som går i kyrkan och ber och är så  trogen.
Men att ha bröllop, dop och begravning i kyrkan det är helt OK från
min sida, och vill barnen sedan inte vara med i kyrkan då får dom gå ur den
när dom blir stora nog att de de beslutet själv.

Känns liksom fel att jag som en person ska välja till mina barn vad dom ska tro
på eller ej.Det är något alla måste komma till insikt själva tycker jag.



Kommentarer
Postat av: liindblaads

Tusen tack :)

allt bra annars ?

kram :)

2010-11-30 @ 21:53:53
URL: http://liindblaads.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0