Otroligt

Satt nyss och läste lite på afton bladet och då ser jag en rubrik som slåt mot mina ögon.Jag är bara tvungen att gå in och läsa och det är så sannt så sannt.....

Denna text var jag bara tvungen att läsa om 2 gånger för att inte missa något!!

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/allergi/article7186287.ab

Vet ju själv hur det har varit när barnen var mindre och dom hade problem med magarna, på en gång skriker dom på bvc att man ska sluta med det och det och det och det. Och till slut komme även ja så länge du ammar så ska du inte ta in någon mjölk eller någon laktos i kroppen. Ammar man inte så vill dom att man ska ha speciell ersättning så dom inte får i sig mjölk/laktos. Och försvinner problemen i magen då, ja då tar dom för givet att det just var för mjölken fast det kan ha varit någon utav de alla andra sakerna dom bad en sluta med samtidigt!!

Där har man ett barn som nu inte dricker mjölk osv fast det inte ens är/var det problemet!! Varför är alla läkare och dom på bvc så snabba på att skylla på mjölk/laktos???

För mjölk är ett väldigt viktigt ämne för barn. Jag vet själv hur svårt det är. Jag dricker inte mjölk men det är för att jag inte tycker om det och det kommer upp lika fort igen om jag skulle tvinga i mig det. Men mjölk i mat lagning,oboy osv de går hur bra som hellst!! Lika Marcus också, han dricker inte heller ren mjölk utan bara om det är i matlagning osv.
Därför är det svårt att visa tex Alexander att han ska dricka mjölk. Han vill ju inte göra det här hemma eftersom vi inte gör det. Och då är det tur att han dricker mjölk på dagiset iallafall.För där dricker dom andra MJÖLK och han ser att man verkligen ska/kan dricka det!!


Nej drick mjölk vettja!!Tänk om jag också kunde göra det =) Fy skämms på mig =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0