Helgen

På fredagen så kände jag mig allmänt stressad hela dagen över att hinna allt som borde hinnas och allt hanns inte med, så nu blir det mer jobb veckan som kommer =) Hann då plocka och städa lite på övervåningen så där är det bara dammtorkning,dammsugning och moppning kvar faktist. Fast det är väl lite skitigare sen helgen också så man får nog ta en hel städning här uppe ändå! Jaja det blev att hämta marcus vid tågstationen efter att barnen hade vaknat från deras middagslur. Sen in på systemet och inhandla lite drickbart till oss vuxna tills kvällen.
Sedan blev det donken för det fanns ingen tid i världen att vi skulle hinna göra mat samtidigt som allt annats. Så japp det blev Mc Donalds och efter det blev det packning av barnens saker,kläder och allt tillbehör dom skulle ha med sig till sina morföräldrar för att tillbringa deras helg där. Packningen gick otroligt fort och det stog inte på förens vi hade packat in allt i bilen sedan var vi på väg!! Väl framme i Amsberg så lämnade vi över barnen och all packning, beskrev lite medecin och vällings regler =) Ja det finns ju telefon annars om det var något mer =)
Sedan blev det lite pussar och kramar från oss till barnen och sen iväg igen. Ner på stan för att hämta upp Oscar(Osten) och Alexander(Ekis) och sedan vidare till affären och handla allt tils kvällens grillning. Och tätt efter det så blev det att hitta en parkerings plats ganska nära Domnarsvallen för det var där fotbollsmatchen mellan Brage -   Assyriska skulle äga rum. Och inte långt där efter så var vi där inne på vallen. Inte alls så mycket folk som jag trodde det skulle vara men jag förstår nog varför nu. det blev en stor besvikelse att se hur dom kan tappa en 2-0 ledning till 2-2 på slutet. Nja det är fasiken roligare att kolla på små pojkar som springer efter bollen för Lekandets skull!! Jag höll bokstavligen på att för frysa både armar,händer och ben. Vinter jacka nästa tack!!! =/
Drog hem till oss på en gång efter matchens slut och här sattes p.gratängen in i ugnen,grillen tändes och maten var på G. Reinhold (Rey) anlände också hit och börjades dricka öl/cider och sprit. Tog ett tag sedan satt vi där runt köksbordet och lät maten tysta munnarna. Trevligt folk och god mat ja det är livet det!!
sedan för flyttade vi oss upp framför tvn och där blev det hockey tunering med nhl10. Körde även straffklunkar så det var inte kul om man släppte in 1 mål(5 klunkar) eller fick 1 utvisning(3 klunkar) eller ja förlorade matchen(10 klunkar) Kan lova att jag var lite vimmelkantig efter ett par macher, fast med andra ord så kan jag berätta att jag har aldrig spelat så bra hockey som nu när jag var på verkad, så nja det gick ganska bra ändå!!! =)
Sedan efter 00-slaget så droppade Alexander(Ekis) av för han skulle upp och jobba 06.00 igen =/ stackarn han lever nog på jobbet.Men ja vill man komma högt upp och tjäna bra med pengar då lär man ligga i!! Så tummen upp för han!! Fast det vore kul om han kunde stanna en hel kväll/natt nästa gång...När nu det blir??
Ja sedan skulle grabbarna kolla på hockey NHL på tvn och jag satck ner och diskade..haha ja jag ställde mig och diskade mitt i natten, sådan är jag =)
När jag sedan kommer upp för att berätta för marcus att jag skulle gå och sova så ser jag att Oscar(Osten) ligger och sover i soffan, Reinhold(Rey) sitter och sover i fåtöljen och Marcus sitter i nästa fåtölj och sover. Så slungade en kudde i huvudet på Marcus och sa att han kunde skicka hem killarna och gå och lägga sig. Men nej dom skulle ju kolla på hockeyn på tvn =)
Efter 10 minuter så kommer Marcus ner och lägger sig, ja han hade visst somnat om och sedan vaknat och kommit på själv att det var nog lika bra att sova i sängen. Och dom andra killarna dom fick sova oskönt hela natten i ett kokhett vardagsrum!! =)

Sedan på Lördagen så gick Osten och Rey hem till Osten. Marcus och jag vi for till maserhallen för där skulle det vara styrkelyftstävlingar och Marcus pappa skulle vara med. Och ja det var första gången jag såg en tävling med bänkpress,knäböj och marklyft..haha ja jag tror det heter så!! Och det var både intressant  och kul, men ibland höll jag faktist andan också. Lite spännande och med en liten bit rädsla så tog jag mig genom denna dag på maserhallen också. Vi kom dit 11.30 och vi kom hem 16.30 så ja 5 timmar tog det. Vi stack även till kupolen i en av pauserna för att hitta en sommarjacka till Marcus men hittade ingen som han fastnade för direkt så vi for tillbaka.
Då när vi är på väg mot bilen så går vi förbi en bänk och där sitter en kvinna som rycker med ena armen, vi alla 3 (Marcus,jag, Emil) trodde att det var en cp-skada och brydde oss inte så mycket. Sedan ryckte det mer och mer och tillslut hela kroppen, det var en otäck syn, det var som att hon fick elstötar och flög en bit ovanför bänken.
Innan det han koppla att det kunde vara ett epelepsi anfall så kom det fram 2 st och försökte hjälpa kvinnan, och just då så tuppar hon av och är helt borta, ligger då på golvet, så dom försöker  få kontakt med hon och lägger hon på sidan så han inte sväljer eller biter av tungan. En av de andra ringer 112 och sedan kommer en väktare förbi. Allt gick fort men ändå så långsamt.Som att det var en film i slowmotion. Väktaren sticker in på KICKS och ber om en kudde eller nått och det får han, dom lägger det under huvudet på kvinnan. Sedan går vi vidare och när vi precis kommer ut genom dörrarna så kommer ambulansen. Så tur att det gick fort innan dom kom och jag hoppas kvinnan fått den hjälp hon behöver nu, för än idag mår jag dåligt av att jag inte gick fram och hjälpte hon, att jag inte FATTADE!! Jag har ju för fan sett sånnt förut, jag har för fan varit med om detta förut, hur kunde jag vara så blind?? Men det var väl paniken som kom flygandes eftersom  jag vet hur jävligt det var sist jag var med om detta.
Sedan vidare till maserhallen igen iallafall. Och där gick det undan och det gick kanon bra för marcus pappa. Och efter det så blev det hem till oss och emil hängde med. Där bestämmdes det att vi skulle hem till Osten och spela nhl10 och dricka lite. Och japp drog dit och först blev det BK sedan kunde det börjas dricka lite. 1 cider hade jag sedan fick jag dricka sprit/grogg och det tog kan jag säga! Men jag överlevde och kul hade jag. PÅ natten sedan så sov nästan alla och jag bara vägrade ligga i en trång 1.a med så mycket folk, kunde bara tänka mig hur de skulle lukta på morgonen där på, så jag skulle hem!!Och jag skulle gå...så till slut fick jag med mig marcus och emil som gick med mig hem för jag fick inte gå själv för dom 2!! Vilka fina snälla killar jag har runt om mig...
Kom hem vid 03.30 tror jag och det blev nog lite mys med marcus sedan somande jag på en gång. Vaknade till flera gånger och trodde klockan var jätte mycket men den var så lite. Men när klockan väl var 11.00 så var jag pigg men låg dock kvar till 11.30 =)  sedan fixade jag lite nere och sen blev det en skön dusch. Och jag bara njöt av att kunna ta det lungt medans man stog under rinnade vatten =) Och sedan satt jag mig här vid datorn och skrev lite kort och kollade lite små saker. Sen for det iväg och lämnade av emil hemma hos sig och vi for vidare till min mor och far. där möttes vi av en glad anton, alexander sov middag. Så vi började äta vi med och det var gott med mat!! =) Sedan vaknade alexander och vi blev kvar där ett bra tag. Sen förbi min mormor på vägen hem för att lämna en ring till henne och säga grattis för hon fyller år idag..Så GRATTIS igen!! Blev bjudna på fika och sedan skulle vi hem klockan var ju redan nästan 19.00 och väl ute så springer alexander och ramlar på asfalten. Så in och ha handen under kallt vatten. knäna klarade sig och ansiktet också,men han skrapade upp handen och sedan blev den uppsvullen, röd och vit..han vela inte använda handen sedan efter detta och man får ju inte ta på den.Men väl hemma så packade vi in och la barnen och nu hoppas jag att handen är fin imorgon så de inte behövs någon läkarkoll på den =/ Men nja jag tror han bara är väldigt öm just nu. Sedan gjorde vi mat och kollade på tv. Sen satt jag mig här och nu har jag skrivit ett bra tag så det värker i fingrarna =) så nu får detta avsluta denna dag för nu ropar sängen efter mig =) eller nja det är nog jag som ropar efter den =)
Så det var våran helg det och jag har haft super kul, skönt att fått varait barnfri lite men samtidgt så saknade jag mina pojkar!!
Nu blir det god natt så åter kommer jag imorgon!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0