60 års fest

Jag som trodde att det var vi dom närmaste på mormors sida som skulle vara på MIDDAGEN! Men ack vad fel jag hade, det var hela släkten från kennehts sida också så alla från skåne,göteborg osv osv var där och det var flera flera stycken jag ALDRIG sett/träffat.Det var massvis med folk jag ej kännde igen. Så en stor pressentation av oss alla fick det bli och efter det kunde man sätta några på plats vart dom kom i från =)
Och en Middag som jag trodde att det skulle vara det var det ju fast mycket mycker mer också. Det bjöds på förrätt,varmrätt och efterrätt. Barnen och de vuxna som skulle vara nyktra fick nöjsa sig med saft och dricka och självklart alkoholfribål.Alla de andra som ville förvirra sina sinnen lite fick en bål med alkohol i och öl/cider. Sedan bjöds det massvis på likör,wiskey,vin rött som vitt, snapps och irish coffe. Ja det blev och var en STOR jäklans FEST!!! Synd nog var jag själv med barnen och det är lite svårt att springa efter ena när den adre är lite ledsen  osv men jag klarade kvällen och barnen blev trötta redan vid 19.00 tiden så då packade jag in dom i bilen och for hemmåt. Lite tråkigt att behöva slinka iväg tidigast av alla men det var trevligt så länge det vara. Så hoppas dom har dunder kul nu och kanske bjuds det på sång och dans, ja vem vet!!  Kort blev det taget fast mycket lite eftersom batteriet i min kamera började ta slut så dessa kort kommer laddas in på datorn så fort som möjligt sedan får ni se dom =)

Kom hem runt 19.30 tiden och fixade till båda grabbarna inför kvällen/natten och sedan var det  vällingtime för Anton. Alexander han sov nästan innan han ens hade lagt sig ner han =) Och Anton han somande runt 20.00 tiden.
Efter det diskade jag ur nappflaskan och började med alla saker till tacosen som vi ska äta nu när marcus kommer hem från jobbet vid 21.00 tiden. Så ska bara skriva klart detta sedan blir det ner och sätta på ugnen för de hårda bröden och sedan på med plattan och fixa köttfärsen. Sedan det sista att värma på de mjukabröden sedan är det klart!! Jag är redan hungrig, jag åt inte alls mycket på middagen/festen eftersom jag visste att de skulle bli tacos här hemma och det har jag längtat efter sedan vi åt det sist! =)

Ska plocka ut skötväskan och lägga de skitiga och blöta kläderna i tvättkorgen för imorgon blir det tvätt dag här hemma som alla andra dagar. Men kan lova er att det var skönt idag för idag blev det inte en enda tvättmaskin körd!!! det var skönt åt öronen det =) Haha ja så som denna tvättmaskin har gått sedan i måndags så är det ett under att den fortfarande fungerar...Från tidig morgon till sen kväll har det körts om och om igen och när völ tvätten varit klar så har den varvats med att få torktummla kläderna =) Och när 2 st barn har magsjuka kan jag lova att man får tvätta och tvätta!!

Marcus han jobbar ju hela helgen så jag vet inte vad jag och små killarna ska hitta på, det kommer visa sig under helgen men jag hoppas självklart på bättre och finare väder än vad vi haft idag. För idag har det öst ner regn från morgon tills  nyss på kvällen ....sånnt gillar vi inte här hemma!!

Nej nu lär jag sätta lite fart på maten och allt för jag vill ju inte äta mitt i natten inte.Men jag sätter mig här efter maten senare ikväll och fixar och trixar med korten så ni får se lite kort och även ett till inlägg ska nog hinnas med hoppas jag =)

Ha de så göttans bra så länge !!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0