3 Maj 2010

Fasiken då, solen gick precis i moln =(  Det som var så fint väder ute för ett litet ögonblick sedan. Jaja här snurrar tvättmaskinen för fullt, en är redan klar och tvätten hänger på tork, nu är nästa tvätt klar vilken sekund som hellst och då ska den hängas på tork den med. Sedan har jag hunnit diska också =) Vad ovnaligt va? =)
Det blir så att man hinner med massa saker på morgonen om barnen inte vill somna om efter att ha vaknat vid 6-tiden och man inte ska gå förens vid 8.45 .  Så nu ska jag ner och hänga tvätten sedan ska jag ut och hämta in posten som precis kom och damp ner något i våran låda!! JAg som blir så nyfiken varje gång....

Svärmor kom förbi imorse och satt här hemma med Anton medans jag gick till dagiset med Alexander. Och ja idag ville han gå dit så vi skippade vagnen. men det blev som vanligt först var jag bara tvungen att bära ut han från gården för annars skulle vi aldrig komma här ifrån. Sedan när det är lite mer än halva vägen kvar till dagiset ja då ska man bära han, och jag kan lova att armarna och ryggen är helt slut efter att man burit han en bit. Men ja vad får man inte göra, jo bita ihop och se glad ut =)
Han var lika glad idag att komma till dagiset och se sina vänner där. Så det känns skönt att han är så glad hela tiden och verkligen trivs där. Jag som mamma kan verkligen koppla av här hemma då.Och det är verkligen viktigt att man kan göra det, för vem vill vara orolig hela dagarna när barnet är på dagiset?!

Marcus har en kort dag på jobbet idag så han slutar redan klockan 12.00 idag så han borde nog vara hemma innan 13.00 och  idag ska jag få TRÄNA!!! =) Som jag har längtat!! Svärmor skulle antagligen ta med barnen till barnens gammel mormor i säter eftersom hon fyller år idag.Och då passar jag och marcus på att träna lite. Eller ja iallafall jag ska träna, jag kan ju inte bestämma hur marcus ska göra =) Men jag tror/hoppas att han också vill träna!!
Är så sugen på att sola också, men nu vill man ju inte sätta sig ute och försöka få lite färg på sig och att sola solarium tycker jag har blitt så dyrt!! Men men får se hur jag gör med det idag.

Nej nu ska jag sätta lite fart för Anton ligger på magen bakom mig och vrålar, för nu har han tröttnat på att träna ryggen och naken =) Och sedan börjar han ju bli hungrig också och det är ju inte så kul när han vrålar och är förbannad pga hunger. Så nu kallar alla sysslorna på en igen.

Ska försöka skriva lite mer innan jag far iväg på en vising idag.Det är så att Erica ska hålla en visning hemma hos sig ikväll men skriver mer om den efter jag vart där, så jag har lite mer skinn på näsan om vad det var förnågot =)

Ha en toppen dag så länge!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0