11 Maj 2010

Vilket underbart härligt väder det är ute idag! Solen skiner för fullt och kollar man ut genom fönstret så kan man tro att det är sommar ute, men sen ser man buskarna och träden.Då ser man att det är vår, dom gröna knpparna som blir större och större för varje dag nu.Jag bara längtar tills allt slpr ut och det blommstrar så fint! Fast jag lider också med alla som är allergiska eftersom jag vet hur det är.Jag lever ju ihop med en som är allergisk mot det ena och det andra, ja han är nog allergisk mot mer än vad han tål =/ Fast jag tror att det sitter mycket i huvudet också, för han har inte kollat sig på ett bra tag och sånnt kan ju växa bort med tiden. Men ja han är envis och vill inte gå och testa sig så vad ska man göra?! Men jag känner fler som också är allergiska och jag LIDER verkligen med dom hur dom får lida under alla dessa tider där allt ska blomma ut osv. Tänk om det kunde finnas ett enkelt och  billigt sätt att bota deras allergi nu på en gång!! Tänk er en vuxen människa som ej har fått ätit en viss sak hela sitt liv, som då skulle kunna äta det. Vilken känsla!!

Alexander är på dagiset och han var kanon glad när han kom dit imorse, dom var ju redan ute och lekte då och han älskar verkligen att vara ute.Han kan vara ute en hel dag och ändå inte vilja gå in sen ändå =) Men det är väl bra det tycker jag. Fast ibland kan det bli lite drygt i längden att han aldrig vill komma in när man ber han om det.
Så när han kom i morse så fick dom frukt och sedan skulle dom få leka vidare. Så får se hur glad han är när jag ska hämta hem han sen vid 14.00

Själv tänkte jag ta och pilla i mig en smörgås och sedan ta ett ryck.Tänkte ta mig ut i förådet och fixa lite så de blir klart där ute någon gång, och då kan jag samtidigt bära ut de kartonger här inne som ska ut dit =)
Sen vill jag fixa häcken och landet ute också och få upp lite saker ute så man ser att våren är här, så att man vet att sommaren inte alls är så långt bort nu!! Men ja vi får se vad som hinns med idag. smörgåsen står högst upp iallafall för magen min kurrar på som sjutton.Man kan tro att det bor en tiger där inne som morrar =)

Annars vet jag inte vad denna dag har att bjuda på.Marcus är hemma idag med,han har fortfarande ont i magen men han har då inte spytt något mer idag så hoppas de håller i sig så.Det skulle ju vara bra om han också kunde få i sig lite mat så han får ork och energi att ta sig upp ur sängen. skulle även vara bra om han kunde gå ut och få lite FRISK LUFT i sig så han piggar på sig!Men men får se hur han mår senare idag.

Nej jag lär väl sätta lite fart om jag vill hinna med något idag.Får komma hit och uggla framför datorn senare igen istället.

Njut av dagen som den är =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0