Bvc

Var ju till bvc med Anton i morse och han hade faktist vuxit lite. Men sedan när jag kollade och jämnförde båda barnens kort så insåg jag ännu mer vilken skillnad det är mellan dom!! Och det kanske är just därför jag känner att Anton är mer som en BEBIS!!Alexander växte ju så fort så han blev ju så fort stor i allas ögon också.

Alexander vid 5 månader:
Han sparng runt i gåstolen för fullt, hade då gjort de sedan strax innan 4 månaders ålder.
Han åt minst ett mål vanligmat/puré
Hoppgungan hade han nästan växt ur.
Han satt själv både på golvet och i matstolen.
Han hade storlek 74/80 

Anton vid 5 månader:
Han sitter i gåstolen,men kan ej röra sig framår eller bakåt eftersom den är lite STOR för han
Hoppgungan älskar han fast den är lite STOR för han
Purén går si så där,han måste lära sig svälja =)
Han kan inte sitta själv på golvet oci i matstolen så är det ostabilt eftersom han är så liten mot stolen så får ha massa handukar som stöd
Han har storlek 68 och kommer kunna ha det ett bra tag till

Anton idag hos bvc:
Vikt: 7630 gram
Längd: 66 cm
Huvudomf: 44,6

Han hade gått upp 800gram och vuxit 3 cm på lite mer än en månad!

Nu kommer  vi till det roliga, när Alexander var 4,5 månader så vägde han 9220 gram och var 66 cm lång.

Och när han vägde 7830 gram(nästan som anton nu) så var han 3,5 månader.

DET SKILJER DOM NÄSTAN 2 KG EMELLAN! Ändå så får dom precis samma ersättning och puré!! =/

Ja Anton är min lilla lillskit och kommer nog bli det ett bra tag =)
Alexander kommer alltid förbli min storaskit som ska lära brossan massa bus =)

A & A = SOM DAG OCH NATT!

Kommentarer
Postat av: jannike

Precis samma här! Min är de stooor skillnad på också. Men de är så skönt med en BEBIS:)

2010-03-30 @ 13:54:21
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0