3 Mars 2010

Ja dagen har börjat för längesen och jag börjar nästan bli hungrig igen eftersom frukosten blev så tidig =) Alexander är på dagiset där han trivs kanon bra. Om han fick skulle han säkert sova där under nätterna med =) ja så mycket tycker han om den nya fräscha lokalerna och alla barnen, han verkar dessutom vara lite poppis för alla barnen som är där kommer och drar och sliter i han och ska leka =) kul de då vet man att han inte är själv iallafall. Roligare för han att få vara där några timmar och leka av sig med sina lekkamrater istället för att bara gå runt och ha tråkigt en hel dag här hemma med mig. Ja för visst tycker han at de är tråkit när jag bara ska gå runt och plocka,dona och fixa.

Anton ligger och sover, han var kanon trött så han kunde inte somna, men sen så bara däckade han så där pang på bara =)

Jag satt mig vid datorn och förde över lite bilder från kameran till datorn och sedan började jag kolla på lite bilder från "gammla goda tiden" kan ju med ge att det var väl mycket fest då!!!=)

Har setat och tänkt och räknat ut att senast jag var ut på puben/krogen var år 2006 haha shit 4 år!!!Och senast jag var på fest var år 2008 jag tror alexander var 8 eller 9 månader och det var första gången jag var i från han =) haha   ja sen efter det så ha de kanske blitt en cider till mat och mys men aldrig fest och riktigt drickande. Har jag blivit en torris??Har jag vuxit i från det där behovet??
Ja vem vet, inte ens jag själv vet. Man kan ju ha minst lika kul utan sprit och sånnt.
Visst kanske de skulle kännas skönt att bara släppa barnen på marcus och hänga med ut och skaka rumpa, men nej jag tror mitt självförtroende är borta där.Haha jag dansa nu??Ja vad är det där för flodhäst som får golvet att skaka?? Men varför inte ha våran inflyttningsfest snart, ja typ 2,5 år försenat bara=)  Nja jag som är en virrig jäkla hönsmamma har jätte svårt att släppa taget om barnen. eller ja Alexander han vill väl bara sova borta och det har han ju gjort några gånger, men anton där imot han han jag varit med konstant hela tiden sen han kom till oss !!! Men kanske jag kan släppa taget tidigare denna gång eller ska det gå 9 månader igen eller längre? haha ja den som lever får väl se..... 

Idag är vi bjudna på fika hem till barnens farmor med familj för att fira barnens faster som fyllde år igår. Så på en gång efter att Alexander har kommit hem från dagiset så åker jag och barnen dit. Marcus han jobbar så han kommer hem ikväll han =)
Ska även hinna handla idag åxå, kanske ska ta och göra det innan man hämtar  hem Alexander!!!=)


Nej nu ska jag fortsätta fixa och trixa här hemma!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0