29 Mars 2010

Humöret är då bättre än igår iallafall så ni behöver inte vara rädd för mig idag inte =)
skrev aldrig något inlägg igår kväll, jag var helt enkelt inte på topp då heller sedan var jag trötter så jag låg i sängen redan vid 23-tiden..haha ja jag vet, de är något slags rekord för att vara mig =)

Igår så blev Anton hela 5 månader gammal,gud vad tiden verkligen går fort =/ Fan snart springer han väl för fullt också?! shit jag kommer vara helt gråhårig inom de närmaste åren =) Hehe ja ibland kan man verkligen känna att man vill ha en sådan dära paus knapp att kunna trycka på när det väl tryter. För ibland går man nästan på bara knän här hemma. Och igår var väl en sådan dag. Så nu hoppas jag att det dröjer innan nästa sådan dag kommer.

Tant röd kom ju på besök igår eftermiddags så det har ju åxå sin förklaring varför allt kunnde bli så fruktansvärt fel. Men ja nu är det bara att stå ut med mitt humör i 1 vecka sen är de väl lungt i 3 veckor iallafall =) ahha då kan marcus pusta ut lite =)

Var till smedjebacken och firade och fikade med Lucas eftersom han fyllde 2 år. Och storebrossan Hampus var också där och han fyllde ju 11 år!! Så de blev att gratta båda på sammagång.

Efter vi kommit hem där i från så känndes det som ett nytt bakslag, de blev helt enklet för mycket, varföe ska jag inte kunna säga nej rakt ut??Känner jag inte för en sak så är det väl så, nej men då vill jag inte såra någon annan så då sväljer jag allt och bara nickar =/ varför inte bara säga att nej jag vet inte jag har kanske ingen lust eller nej jag orkar inte. nej för jag ska bara krångla till allt!!!

Börjar känna mig stressad över en massa saker, så nu hoppas jag att tiden snart stannar upp lite så jag hinner hämta andan och fortsätta. För fortsätter de i denna tackt så åker jag snart omkull.

Dagen i dag har gått fort den med, det hela började med att jag fick VÄCKA båda barnen imorse, ja jag passade på att fixa mig på tan osv innan jag väckte barnen. Dom var trötta de små änglarna =)
sedan var det bara att fixa och dona och trilskas runt här hemma och känna pressen att vi skulle hinna till dagiset till 9. Men vi hann, vi kom precis dit i tid =) och på vägen hem somnade anton i vagnen men vaknade åter igen när vi kom innan för dörren. Så klädde av han och la han i sin säng som han somnade om i på en gång =) Jag tog reda på disken i köket och sedan satte jag mig i telefon kö till försäkringskassan. Och ja vänte tiden var 48 minuter =/ Och inte fan fick jag knappa in att dom skulle ringa upp mig när det var min tur.nej nej jag skulle sitta så där i alla dessa minutrar. Och ja det gjorde jag!!! Så nu har jag fixat så jag kan göra alla mina ärenden på internet för inte fan ska jag sitta så där länge och vänta igen bara för att få fråga en  liten SAK!! Så nu är mammaledigheten förlängd till september iallafall.Och papper om att skriva över marcus dagar på mig är på väg hem. Har gett Anton mat och nu skriver jag blogg eftersom det känns som det inte kommer hinnas med senare. Har tagit fram räkningarna för jag tänkte betala klart alla dom idag men såg nu att klockan börjar bli mycket och att det är snart dags att väcka Anton och klä på han för att hämta hem Alexander från dagiset.

Så får se om man kan ta räkningarna sen när marcus kommit hem,fast de är mycket som ska göras då med så ja vi får se om de blir idag eller imån som jag betlar skiten =)

ikväll blir det hockey igen, leksand möter rögle hemma.och vi ska självklart dit och försöka hejja fram vårat lag!!Så håller alla tummrar och tår jag har att vi får med oss 3 p idag med =)

Får se om jag hinner skriva sen ikväll när vi kommit hem eller om de blir imån.


Dagens tummen ner:  Att det snöar

Dagens tummen upp: Leksand spelar

Ha en underbar dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0