15 Mars 2010

Natten till idag var inte att leka med kan jag lova.
Anton har fått tillbaka sin hosta och höll bokstavligen
på att hosta lungorna av sig i natt.
Varken den luftrörsvigdande medecinen eller
öppet fönster har hjälpt.
samtidigt har han blivit väldigt gasig av
morrotspureen så han lägger av pruppar
som är värre än en vuxen karls pruppar =(
Sen verkar han ha ont  i hela kroppen.

Sedan imorse så fick jag nästan ett phsyk bryt.
Först en trottsig 2 åring som gör allt för att
djävlas och retas. Han kan gå en på nerverna!!
Och imorse var en sådan morgon, allt jävlades.
Och medans han höll på som värst så låg
Anton och skrek och grinade som en stucken gris.
Men jag fick med mig båda barnen och vi hann
till dagiset i tid idag med =)


Idag skulle jag ha en städdag eftersom det verkligen
behövs ialla rummen just nu.
Men som alla små barns föräldrer så kan man inte
alltid göra allt man har planerat. Och idag blev
det en sådan dag eftersom Anton är dålig.
Han har knappt sovit i natt och inte kunde han
sova så bra i dag heller eftersom han hostar så mycket!
Så det har varit jag som setat i fåtöljen uppe framför tvn och datorn
med en halvt sovande Anton som verkligen ville sova men
inte kunde sova. Det enda som dög var min famn.

Så idag har det inte blivit någon städning alls,och det gillas inte
alls från min sida, så jag hoppas det blir en lite bättre
dag imorgon för guds skull!!!

Efter jag hämtat hem Alexander vid 14-tiden så for jag
och Marcus iväg till gymmet medans barnens farmor
och minsta farbror kom hit och var barnvakt.
Marcus körde slut på sig totalt så nu orkar
han knappt gå upp för trappen =)
Själv tog jag det lite lungnare för jag kännde
mig så uppstressad av hela denna dag.
Men det var så skönt att få pressa ur sig all ilska
som vanligt!!haha

Nu ska jag gå ner och vara social med övriga
familjen och umgås lite.
För om ca. 30 - 40 minuter kommer
barnens framor igen!!
Nu ska hon sitta barnvakt igen och vi far i väg
på lite bio med Marcus bror Emil.
Det blir "Farsan" idag istället eftersom det
inte blev av igår pga missförstånd.

Så skriver senare ikväll vad jag tyckte om
filmen och tror jag även hinner och orkar
lägga ut alla bilder som blivit tagna
under de senaste veckorna.

Höres senare!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0