Vann

Jag gick med tunga steg fram in i ringen.
Mitt hjärta bultade så hårt att jag trodde
att hela skinnet skulle spricka ett tag.
Jag kände att jag höll på att tappa
fokuset och det fick bara inte hända.
Jag hälsade på domaren och hon bad
mg springa!
Sprang som en tok och Rillo lyssnade
kanon och var som en ÄNGEL där inne.
Uppställningen gick KANON den med
och jag behövde inte bråka med han
alls och inte ens muta med en godisbit.

Domaren började sedan prata lite och
hon hörde nog på mig att jag var skit
nervös och frågade hur många gånger
JAG ställt ut hunden.Och ärlig som jag är
så säger jag att det är första gången
 och att jag inte kan så mycket =/

Oj säger hon och flinar =)

Vips så ber dom mig springa ett varv till och
sedan ber dom publiken om aplåder!!

Jag får 1.a PRIS och ska stanna kvar,
domarna pratar med varandra och sedan
får vi även 1.a PRIS i stil också!!! =)
Jag var överlycklig och var super nöjd!!

Jag begede mig ut ur rinken och då skriker
domaren att jag ska stanna på sidan för jag
ska in snart igen.
Men va fan jag har ju sprungit och fått 2 st rosetter?
Jag fattade inget =/

Försökte kommunicera med moder min
som satt ca. 200 meter där i från och
kollade och jag såg att hon jämnde ansiktet i
händerna. Det enda jag kunde komma på
var att jag nu var på väg mot min moders
stora MÅL. Att få ett CERT och ett BIR!!
Men nej fan dom som ställut Rillo
tidigare är ju vana utställare och dom
har inte lyckats med detta så nja jag
valde bort dessa tankar på en gång.

Jag kom på sedan att jag nog skulle
få all omdömmning på papperet och
sedan få gå.

Men nej mitt nummer blir uppropat
och jag ska åter igen springa ?
Jasså men jag sprnag på och Rillo
flög som en fjäril över gräset och
både han och jag njöt!

Jag fick åter igen ställa upp han och
domaren känner på han här och där.
Sedan flinar hon och säger att:
Detta gjorde du BRA för att vara
första gången.
Jag och Rillo VINNER både
BIR = BÄST I RAS
Och ett  CERT!!!!

Om man har tre stycken CERT
på en hund så blir det en
champion och då kan man börja
avla på dom!! Och dessa tre är
min moder ute efter. Nu är det
bara 2 st kvar =)

Fick även veta att jag skulle ut
igen lite senare på BIS= BÄST I SHOW
Det är alla dom som blivit BIR som
möter varandra =)
Men där var det en annan som knöck
1.a platsen!! Fast jag är så NÖJD!!
Jag trodde vi skulle få en 2.a och bli
utskickade på en gång =/

Så nu har jag blivit anlitad av mor
och far att ställa ut Rillo =)
det blir mitt jobb under sommaren
och framöver =)

   



                                  








Kommentarer
Postat av: amanda kusiiiiiin

va kuuuuuul att det gick bra för er ! :-D

2010-06-19 @ 23:31:13
Postat av: Anonym

grattis gumman ! vad duktig du är !! :D

2010-06-20 @ 10:17:22
URL: http://gazela.blogg.se/
Postat av: Karin

Grattis!

Det gick ju bra, ingen ide att vara nervös ju. =)

2010-06-20 @ 11:39:14
URL: http://fjarilkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0