Torsdag

Snart var denna vecka förbi oss också, och jag ställer mig ännu en gång frågan:
vart tar dagarna och tiden vägen?

Har bara några få dagar kvar att klara av denna vecka och ja dom borde vi väl klara av?
Vi har ju lyckats förut =)

Har två stycken mega trötta barn idag eftersom att Alexander vaknade innan halv fyra i natt och var kanon pigg.
Så han började leka och höll på som en tok och till slut väckte han Anton också.
Så innan  fem imorse så fick Anton välling och sedan fick han ligga bredvid mig och försöka sova =)
Marcus fick ligga och blåhålla Alexander för att han skulle somna.
Sedan sov dom ett bra tag faktist ända till 8.30 tiden!
Men sen blev det mys och bus och av vinkning  för Marcus skulle till jobbet.
Sedan när jag precis börjat med frukosten så ringer marcus och behöver hjälp
eftersom att bilen håller på att lägga av pga slut på bensin.
Så ringa underbara svärmor som kunde komma hit till barnen så dom fick sin
frukost iallafall och jag for till macken och tankade en reservdynk full och började åka mot ludvika.
Där efter vägen vid en rastplats står Marcus och väntar, så gav han dunken och kortet så han kan tanka på vägen hem sen. Kan ju tippa på att han kom mer än 1 timme försent till jobbet idag =/

Sedan på vägen hem så blev det segt också för det kom en ambulans i utryckning och jag fick smått panik när jag insåg att det var slut på det bubbelfiliga körfältet så ett körfält med räcken på båda sidorna och en fet kombi bil som ska få en ännu fetare ambulans att komma förbi.
Jag hade fan hjärtat i halsgropen ett tag, men vi klarde det!
Sedan längre fram var det en långtradare som också skulle lämna plats och han fick lov att stanna i en uppförsbacke, och jag kan lova att det var ren tur att han kom i fullning uppåt sedan för ett tag trodde jag att alla skulle få backa neråt för att han inte kom upp =/
Så köbildning blev det och det tog en enorm tid att komma hem.'Nu sitter mna här och är svinhungrig eftersom'att jag missade frukosten, men inte har jag någon  ork att göra fruksot nu heller och det är ju så trökigt att äta själv.

Nu ska jag och Alexander gå ner och sova middag, eller ja förhoppningsvis så ska Alexander sova och jag vara vaken =)
Anton sover redan =)

Tänkte faktist hinna sola idag!! Så snälla rara ge mig tur att inte somna!!

återkommer senare idag eller ikväll!!
För idag ska det njutas av SOLEN! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0