Semester (Måndag)

Uppe med tuppen för att hinna iväg i tid eftersom vi skulle till kolmården denna dag istället!
Och vi kom iväg fast lite senare än planerat och självklart fick vi även vända för denna gång var det jag som saknade mina skor =) vad vi glömmer skorna va?? =)

Men sedan var vi verkligen på väg! På väg mot en dag på kolmården sedan resan hem!!

Det första stoppet skedde redan efter någon minut då vi stannade vid statiol i farsta strand för att köpa smörgås till mig och Marcus och tanka på Emils mobil. Sedan bar det iväg och nästa stopp blev en liten bit innan kolmården, inget planerat stopp utan ett nödstopp eftersom att Emil inte kunde hålla sig längre och hans tjat blev verkligen olodligt i våra öron tillslut! Så han fick väl gå ut i skogen och göra sina behov och sedan efter det kunde vi fortsätta till vårat mål  KOLMÅRDEN! Där vi beställde biljetterna och sedan tog vi bilen till Safariparken. Och ja det var en upplevelse att åka där med bil, jag har alltid åkt i buss när vi åkt där =) Och ja det är nog säkrare att åka buss där inne =) Jag var så jävla rädd där inne att jag glömmde av att ta alla kort jag skulle och filmningen med videokameran gick inte alls så bra =/ Men ja vi fick då massa bilder ändå och en massa videoklipp också =)

Struttsarna var värst för precis innan vi kom dit så stannade bilen framför oss  till fast man skulle RULLA hela tiden! Och ja bara föra att dom gjorde så, så blev vi att stanna till vid struttsarna och när vi står där så läser jag på lappen vi fick: Körning i safariet sker på EGEN risk! Stanna INTE vid struttsarna!! Oshit tänkte vi och vips så står det en strutts på vägen framför oss!! Vägrar att flytta på sig och kollar argt =( Och sen fortsätter jag att läsa:
Struttsen kan tro att bilen är något ätbart och börja hacka på bilen. Men struttsen flyttade på sig och vi skynda oss förbi och höll nästan på att bli stoppade igen av flera struttsar men vi gasade förbi dom med =) Och jag kan lova att jag var svettig efter den lilla turen och då hade vå ändå mer än hälften kvar!

Men övriga safariet gick snabbt och bra och vi såg alla djur som gick att se!! så det var lyckat!! Och Alexander han ville ha med sig en KATT hem!! fast den där katten var faktsit ett LEJON! Så nja vi var inte direkt så sugna på att ta med ett sånnt hem =) Han fick nöja sig med att kolla i bilen och att vi istället tog lite kort och filmade =)

Sedan åkte vi ner till ingången till kolmården och parkerade bilen där och sedan var det bara att promenera!
Tur att det inte regnade iallafall! Och första stoppet där inne blev i Bamses Värld! och det vart en besvikelse faktist vi hade trott på lite mer där inne men vi passade på att ge barnen mat och byta blöjor på dom sedan var det bara att traska vidare! och självklart gick vi efter kartan vi tog vid ingången så vi missade inget. Och ja det kommer ta flera veckor om jag ska skriva om allt, så där för låter jag ALLA bilder få tala för sig i ett näst kommande inlägg!! =)

Vi blev då kvar tills klockan var strax efter 18.00 tiden och då gav vi Anton mat sedan packade vi in allt i bilen och började våran resa hemmåt!
Och det blev två stopp på vägen hem och var det första var vet jag inte men vid en åker iallafall och där fick vi stanna för att JAG hade kört åt fel håll vi en tidigare korsning och sedan så råkade Emil skrämma Anton genom att Skrika som en tok när Anton drog han i håret när han sov =)
Så Anton fick panik och grinade så han knappt fick luft så jag fick gå ur bilen och öppna dörren och stå där och trösta han. det tog ett bra tag men han lugnade ner sig sen iallafall =)
Men bara Emil kollade på han eller skrattade,pratade ja bara rörde sig så var det kört, Anton tjöt för minsta lilla så Marcus fick sitta böjd bakåt och smeka han på örat och viska fina ord till han att det var lungt!!

Andra stoppet blev i Hedemora nästan hemma ju!! Men både vi och barnen behövde MAT och även så BILEN!!
Så det blev Mc Donalds för oss och välling för Anton och Bensin för bilen =)
Sedan var vi på väg hem och den lilla biten från hedemora hem tills oss så fick Marcus och Emil en uppgift att hålla båda barnen vakna annars skulle inte vi få någon sömn alls  under natten.
Och japp dom höll dom vakna så vi var väl  hemma efter 23- tiden och barnen kom i säng vid 23.30 tiden.
Vi packade sedan in allt i från bilen och jag körde den till parkeringen.
Sen hann jag bara upp hit och skriva ett inägg om att vi var hemma sedan blev det bums i säng för mig!!

Nu tror jag att jag fick med allt och det hoppas jag =)

Så nu kommer det ett inlägg med bara bilder från kolmården!!

eller jo när vi var in på sista stället på kolmården så var det lösa småapor där inne och ja jag är livrädd för  sånna djur och själv klart skulle  två stycken apor hoppa på en varsin vagn så jag sprang där i från. Detta blev filmat av farbror emil som säkert kommer ut på youtube sen =) Även det där med struttsen =)
Men ser ju lite med kameran iallafall =)

Och jo sen hände en till sak men det kommer sen i ett eget inlägg =(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0