snö

Jag som skulle sätta mig ner och skriva blogg innan jag hämtade alexander på dagiset, och jag skulle skriva om snöovädret dom skriver om hela tiden. men här snöade det lite imorse sedan slutade det. Och sedan när jag skulle sätta mig och skriva så såg jag att det började snöa mer och mer hela tiden så  det var lika bra att klä på anton ytterkläderna och pulsa iväg till dagiset. För här är dom sega på att skotta och ploga så man får pulsa varje gång det snöat eller snöar. och det tar i  vanliga fall knappt 5 minuter att gå till dagiset,men idag tog det 10 minuter minst att ta sig där i från. och det är fan som ett gymmpass att dra syskonvagnen eftersig med 2 barn i. =) så idag kan man ju säga att jag har fått lite träning iallafall =) Så ja nu snöar det här med men inte för att jag tror att det är så allvarligt som dom skriver och säger i tidningar och på tv. Att de ska vaqra klass 1 och klass 2 varningar. Jaja de lär väl visa sig men ut ska vi då inte mer. var ute ett tag när vi kom hem från dagiset och vi var dyblöta båda 2, bara anton som låg och sov i vagnen som klarade sig =)
Skottade infarten men det var väl meningslöst, det syns ju inte ens längre att det är skottat. Får väl skotta mer sen om det slutar snöa vill säga.

Mötet med prästen gick kanon bra och hon verkar vara helt ok. Så nu är det lite jag ska fixa och fråga vissa personer för allt kunde jag inte svara på idag här hemma. Och det slog mig att det  knappt är 1,5 veckor dit. Inte en enda som hört av sig om dom kommer eller inte. känns ju inte så där allt för bra. Men jaja de är ju några dagar kvar. Men man vill ju hinna planera och fixa fikat åxå.

Just nu lekar alexander i sitt rum efter lite mellanmål och anton ligger och sover i hans säng. Jag passade på att skriva lite blogg och nu ska jag betala en massa räkningar. Hade tur att de inte kom nåra fler räkningar idag iallafall, nej vi fick ingen post alls idag =/

Denna månad fram över blir det att leva snålt för det var massvis med dyra räkningar denna månad, men så är det väl varje januari?? eller är det bara så för oss?? men vi ska nog överleva detta, det ska vi nog.

Nej nu ska jag åter gå till mitt så får se vad som händer och sker sedan ......

Kommentarer
Postat av: Anonym

du har en award att hämta på min sida :)

2010-01-27 @ 20:41:41
URL: http://gazela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0